Äntligen! Codorníus klassiska cava lanseras som ett ekologiskt alkoholfritt alternativ.

Codorníu har i många år funnits på den svenska marknaden och är idag en av Spaniens största cava-producenter. Den 1: a december lanseras ett tillskott i portföljen: Ett ekologiskt, alkoholfritt alternativ som får våra gommar att törsta efter mer!

Den 1:a december i år lanseras Codorníu Ecológica Alkoholfri, ett utmärkt komplement som ett alkoholfritt alternativ till mousserande vin. Vinet har friska toner med smak av svenska höstäpplen, viss persika och äppelmust med viss sötma och ett krispigt, rent, avslut. Doften upplevs fräsch och frisk i form av äpple och vissa aromatiska druvsorter samt lite persika.

Vinet kommer att hittas i samtliga av Systembolagets butiker och kommer att kosta 69:-.

Fakta: Codorníu Ecológica Alkoholfri

Ursprung: Spanien | Producent: Codorníu |Druvor: 100% Airen | Alkoholhalt: Mindre än 0,5% | Artikelnr: 2564514 | Pris: 69 kr |Distribution: Systembolagets ordinarie sortiment.

Spring Wine & Spirits AB importerar, säljer och marknadsför vin och sprit. Spring Wine & Spirits har 35 medarbetare och är ett helägt dotterbolag till Spendrups Bryggeri AB. Sedan starten 1995 har Spring Wine & Spirits vuxit till att bli ledande distributör av vin till Sveriges restaurangmarknad och en av de större leverantörerna av ett brett sortiment till Systembolaget. Spring Wine & Spirits representerar ett 80-tal vin- och spritproducenter på den svenska marknaden. De största varumärkena i portföljen är bland annat Cantina Zaccagnini, E & J Gallo Winery, Codorníu, Barefoot Wines, Codorníu, Trapiche, Ogier, Laroche, Boschendal, El Coto, Cono Sur, Frescobaldi, McPherson, Plantation Rum, Tamnavulin och Shackleton.