Äntligen! Codorníus klassiska cava lanseras som ett ekologiskt alkoholfritt alternativ.

Codorníu har i många år funnits på den svenska marknaden och är idag en av Spaniens största cava-producenter. Den 1: a december lanseras ett tillskott i portföljen: Ett ekologiskt, alkoholfritt alternativ som får våra gommar att törsta efter mer!

Den 1:a december i år lanseras Codorníu Ecológica Alkoholfri, ett utmärkt komplement som ett alkoholfritt alternativ till mousserande vin. Vinet har friska toner med smak av svenska höstäpplen, viss persika och äppelmust med viss sötma och ett krispigt, rent, avslut. Doften upplevs fräsch och frisk i form av äpple och vissa aromatiska druvsorter samt lite persika.

Vinet kommer att hittas i samtliga av Systembolagets butiker och kommer att kosta 69:-.

Fakta: Codorníu Ecológica Alkoholfri

Ursprung: Spanien | Producent: Codorníu |Druvor: 100% Airen | Alkoholhalt: Mindre än 0,5% | Artikelnr: 2564514 | Pris: 69 kr |Distribution: Systembolagets ordinarie sortiment.

Abonnera på våra pressmeddelanden.