Arbetsplatsolycka utanför Halmstad

Vid ett arbete vid Steninge utanför Halmstad, fick en person ström genom kroppen och då brännskadats. Olyckan inträffade på onsdagen i samband med ett arbete i elnätet i området.

Den skadade fördes inledningsvis till sjukhuset i Halmstad och därifrån till brännskadekliniken på Linköpings sjukhus. Det är oklart hur allvarligt skadad personen är, men han har varit i kontakt med sina arbetskamrater.

- Det är ett misslyckande i vårt säkerhetsarbete när personer skadar sig vid arbete hos oss. Vi hoppas att tillfrisknandet ska gå fort för den drabbade och vi kommer naturligtvis att göra en grundlig egen utredning för att förhindra att detta ska ske igen, säger Johan Aspegren, kommunikationschef E.ON Elnät.

Olyckan är anmäld till Elsäkerhetsverket och Arbetsmiljöverket.

Malmös största solcellsanläggning invigs på TePe15.1.2018 09:03Pressmeddelande

På onsdag den 17 januari invigs den solcellsanläggning som TePe Munhygienprodukter AB, i samarbete med E.ON, installerat på taket till en av sina fabriksbyggnader i Fosieby Industriområde. Solcellsanläggningen är den största i Malmö och gör det möjligt att använda den energi som produceras på plats direkt i tillverkningen. Anläggningen invigs av Joel Eklund, vd på TePe, Peter Jonsson, chef för Hållbar Stadsutveckling på E.ON, och Märta Stenevi (MP), kommunalråd med ansvar för stadsbyggnad och service.