Arbetsplatsolycka utanför Halmstad

Vid ett arbete vid Steninge utanför Halmstad, fick en person ström genom kroppen och då brännskadats. Olyckan inträffade på onsdagen i samband med ett arbete i elnätet i området.

Den skadade fördes inledningsvis till sjukhuset i Halmstad och därifrån till brännskadekliniken på Linköpings sjukhus. Det är oklart hur allvarligt skadad personen är, men han har varit i kontakt med sina arbetskamrater.

- Det är ett misslyckande i vårt säkerhetsarbete när personer skadar sig vid arbete hos oss. Vi hoppas att tillfrisknandet ska gå fort för den drabbade och vi kommer naturligtvis att göra en grundlig egen utredning för att förhindra att detta ska ske igen, säger Johan Aspegren, kommunikationschef E.ON Elnät.

Olyckan är anmäld till Elsäkerhetsverket och Arbetsmiljöverket.

E.ON och Online Group i samarbete kring nytt datacenter8.11.2017 09:01Pressmeddelande

Online Group blir första partner att etablera sig på E.ONs nya datacenter i Bällstaberg, Stockholm. Med hållbarhet som grund erbjuder E.ON all teknisk infrastruktur som krävs, samtidigt som överskottsvärmen från datorhallen tillvaratas och levereras som fjärrvärme till kunderna i Vallentuna. Fullt utbyggd kommer överskottsvärme från sajten att kunna stå för cirka en tredjedel av Vallentunas fjärrvärmebehov.

Ny innovation kan förändra hela energimarknaden7.11.2017 10:00Pressmeddelande

Nu lanserar E.ON en innovation som tar vara på den energi som redan finns i våra städer. Systemet kopplar samman och balanserar olika aktörers energibehov med varandra, där en aktörs energiöverskott kan komma till nytta hos en annan. Först ut blir Medicon Village Science Park i Lund. − Vi tror att vår uppfinning kan förändra den globala marknaden för uppvärmning och kyla i städerna, säger Fredrik Rosenqvist, chef för Business Innovation på E.ON.