Arbetsplatsolycka utanför Halmstad

22.6.2017 12:38 | E.ON Sverige AB

Vid ett arbete vid Steninge utanför Halmstad, fick en person ström genom kroppen och då brännskadats. Olyckan inträffade på onsdagen i samband med ett arbete i elnätet i området.

Den skadade fördes inledningsvis till sjukhuset i Halmstad och därifrån till brännskadekliniken på Linköpings sjukhus. Det är oklart hur allvarligt skadad personen är, men han har varit i kontakt med sina arbetskamrater.

- Det är ett misslyckande i vårt säkerhetsarbete när personer skadar sig vid arbete hos oss. Vi hoppas att tillfrisknandet ska gå fort för den drabbade och vi kommer naturligtvis att göra en grundlig egen utredning för att förhindra att detta ska ske igen, säger Johan Aspegren, kommunikationschef E.ON Elnät.

Olyckan är anmäld till Elsäkerhetsverket och Arbetsmiljöverket.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.