Arbetsplatsolycka utanför Halmstad

Vid ett arbete vid Steninge utanför Halmstad, fick en person ström genom kroppen och då brännskadats. Olyckan inträffade på onsdagen i samband med ett arbete i elnätet i området.

Den skadade fördes inledningsvis till sjukhuset i Halmstad och därifrån till brännskadekliniken på Linköpings sjukhus. Det är oklart hur allvarligt skadad personen är, men han har varit i kontakt med sina arbetskamrater.

- Det är ett misslyckande i vårt säkerhetsarbete när personer skadar sig vid arbete hos oss. Vi hoppas att tillfrisknandet ska gå fort för den drabbade och vi kommer naturligtvis att göra en grundlig egen utredning för att förhindra att detta ska ske igen, säger Johan Aspegren, kommunikationschef E.ON Elnät.

Olyckan är anmäld till Elsäkerhetsverket och Arbetsmiljöverket.

Fastighetsbranschen bra men kan bli bättre3.7.2018 08:00Pressmeddelande

Fastighetsbranschen är en av de branscher som tagit stora kliv när det gäller att gå mot ökad hållbarhet. Det är helt förståeligt. Fastighetens värde ökar, hållbarhet är efterfrågat från hyresgäster och ett hållbart perspektiv sänker kostnaderna för fastighetsägaren. Samtidigt visar en undersökning som SB Insight gjort på uppdrag av E.ON att det finns mycket kvar att göra. Mest överraskande är att ingen av de fastighetsbolag som har deltagit i undersökningen har krav på återvunnet material i sina upphandlingar.