Årets Rockbjörnar har delats ut – här är vinnarna

På söndagkvällen hyllades Molly Sandén och Benjamin Ingrosso av fansen från Rockbjörnenscenen på Mosebacke. De fick två Rockbjörnar var. Och Clara Klingenström fick sin första Rockbjörn för Årets genombrott.

Maria Jane Smith och Victor Thell, i Smith and Thell, Clara Klingenström, Molly Sandén och Benjamin Ingrosso – årets Rockbjörnar hamnade hos dem. Foto: Jimmy Wixtröm

Fansen, publiken, har sagt sitt. Efter att en miljon röster lagts står det klart att Molly Sandén och Benjamin Ingrosso blev kvällens stora vinnare.

– Det här betyder jättemycket, just eftersom det är fansens pris. Jag längtar tills allting blir normalt igen och vi kan gå ut och spela inför alla er och bjuda på en megakonsert, sa Benjamin Ingrosso.

Aftonbladet Rockbjörnen är fansens stora svenska musikpris. Det har delats ut av läsare sedan 1979 och även om årets gala genomfördes för en mindre publik på Södra Teatern i Stockholm, under ledning av Anis don Demina, har fansens engagemang som vanligt varit enormt.

– Det  har varit en fröjd att se hur fansens engagemang för Rockbjörnen ökat under året och vi är så glada att vi trots allt kunde erbjuda en högklassig livesändning med  några av Sveriges mest populära artister och prisutdelare – och att vi dessutom kunde erbjuda ett gäng fans att se artisterna live på plats, säger Therese Stalén, marknadschef på Aftonbladet.

Publiken fick höra livemusik från bland annat Smith & Thell, Myra Granberg och Rockbjörnenvinnaren Molly Sandén

Hon tog hem två Rockbjörnar, både som Årets kvinnliga artist och Årets fans. Också Benjamin Ingrosso kammade hem dubbla Rockbjörnar. Han blev Årets manliga artist men tog också hem priset i kategorin Årets svenska låt med låten Allt det vackra.

Publiken fick också se en lycklig Clara Klingenström ta emot pris för Årets genombrott:

– Tack! Jag klarade det. Jag är lite chockad. Jag är jätteglad. Det här är helt fantastiskt!

Här är alla vinnare i Rockbjörnen 2021

Årets grupp: Smith & Thell

Årets svenska låt: Allt det vackra – Benjamin Ingrosso

Årets fans: Molly Sandén

Årets kvinnliga artist: Molly Sandén

Årets manliga artist: Benjamin Ingrosso

Årets utländska låt: Dynamite – BTS

Josefina Karlström, projektledare, Rockbjörnen. Telefon: 070-394 23 73. E-post: josefina.karlstrom@schibsted.com.
Therese Stalén, marknadschef, Aftonbladet. Telefon:070-1619951. E-post: therese.stalen@schibsted.com.

Schibsted Marketing Services: “Vi ska bli bäst på B2B-kommunikation”20.9.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Den nya marknadsavdelningen på Schibsteds annonsbolag har en tydlig målsättning, man ska bli bäst i branschen på B2B-kommunikation. Redan i början av året tillsatte man de första medarbetarna och nu lagom till uppöppnande av kontoret är alla på plats. "Det här teamet är efterlängtat och de kommer säkerställa att vår innovativa produktportfölj får bra utrymme i alla våra kanaler", säger Joakim Flodin, vd på Schibsted Marketing Services.

Syd växer - Schibsted investerar i ekologiska mensskydd till förmån för utsatta kvinnor3.9.2021 10:08:07 CEST | Pressmeddelande

Företaget SYD som lanserades på internationella kvinnodagen den 8 mars 2021 erbjuder ekologiska mensskydd på prenumeration. Nu investerar Schibsted i bolaget, bland annat som ett led i att verka för ökad jämställdhet och hållbarhet i samhället. I rundan tar SYD in cirka 10 miljoner totalt, där Schibsted står för merparten. Investeringen ska användas till SYDs produktutveckling och marknadsföring.