Artister säkerställer att alla i Sverige kan se hyllad julshow

Artister och producenter gör gemensam sak för att säkerställa att alla i Sverige kan se den bejublade julshowen – Jul på Hamburger Börs. Showen sänds digitalt fr.o.m den 23 december kl 18.30 på showtic.se/showtictv via partnern Reaktlive.

2Entertain - part of Moment Group

Utmaningens tid fortsätter för upplevelseindustrin och kulturbranschen på grund av den rådande pandemin. På Hamburger Börs parerar man detta med att erbjuda biljetter till både liveunderhållning och digitala sändningar. En del företag och privatpersoner valde att inte gå på julshow under december. Nu finns chansen att kompensera detta och få komma in i värmen på Hamburger Börs – fast digitalt. Fr.o.m den 23 december sänds nämligen julshowen Jul på Hamburger Börs presenterar Stjärnklart digitalt på showtic.se/showtictv via partnern ReaktLive. Sändningslänk köper man på Showtic.se eller Reaktlive.com

- För oss i kulturbranschen är det en självklarhet att inte ge upp trots påverkan av pandemin, vi arbetar hela tiden med att hitta nya lösningar till hur konsumenten ska kunna se och uppleva kultur, även om man inte alltid kan vara fysiskt på plats, säger Mikael Gordon - Solfors producent 2Entertain

Jul på Hamburger Börs presenterar Stjärnklart
Jul på Hamburger Börs i Stockholm är en tradition där några av landets främsta artister, i år - Sarah Dawn Finer, Plura, John Lundvik, Tusse och Linda Pritchard - tillsammans med några av Sveriges bästa musiker samlas för att spela en julshow och sprida julglädje. Det blir unika musikaliska möten, humor, fantastiska jultolkningar och egna hits.

Den sista showen spelas på Hamburger Börs i morgon, den 22 december, men för att säkerställa att fler får möjlighet att se showen så sänds den även digitalt fr.o.m den 23 december. Sändningslänk köper man enkelt på showtic.se eller reaktlive.com

Jul på Hamburger Börs presenterar Stjärnklart produceras av 2Entertain och Krall Entertainment.

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wagners Bistro, Wallmans, Wallmans Group

Önska, så spelar vi! - Golden Hits lanserar nya underhållningskonceptet Golden Pianos5.11.2021 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Efter ett pandemityngt och nedstängt år slår nöjespalatset Golden Hits upp portarna med ett helt nytt underhållningskoncept: Golden Pianos-kvällar, där gästerna får vara med och bestämma repertoaren. Med hjälp av tre briljanta sångare och livemusiker skapas en episk fest fylld av glädje och allsång - där dagsfärska hits blandas med kända klassiker med igenkänningsfaktor. - Under pandemin har många längtat efter att mötas och uppleva musik tillsammans. Golden Pianos är precis en sådan drömkväll, det är glädje för själen, säger Minette Bengtsson, producent och den som ligger bakom idén. - Golden Pianos är ett unikt koncept som jag inte sett förut i den här formen. En dinnerclub och riktigt rolig fest som går direkt över i nattklubb. Legendariska Golden Hits har legat på Kungsgatan 29 i Stockholm i snart 30 år och beskrivs ofta som Stockholms roligaste dansställe och nattklubb. Här finns restaurang, scener, tre dansgolv, barer och karaoke.

Nu öppnar hela Kungsportshuset upp igen!4.10.2021 10:48:32 CEST | Pressmeddelande

Nu öppnar Kungsportshusets alla våningar upp igen och i eventarenan på andra och tredje plan kommer det att bjudas på upplevelser av varierande slag med underhållning, mat & dryck som gemensamma nämnare. På entréplan flyttar Ulf Wagner med team in och lanserar i samarbete med Kungsportshuset den nya krogen Wagners Bistro, där menyn kommer att bytas ofta och där det ska gå att sitta hela kvällen - eller bara titta in och ta något i baren.