Artister säkerställer att alla i Sverige kan se hyllad julshow

Artister och producenter gör gemensam sak för att säkerställa att alla i Sverige kan se den bejublade julshowen – Jul på Hamburger Börs. Showen sänds digitalt fr.o.m den 23 december kl 18.30 på showtic.se/showtictv via partnern Reaktlive.

2Entertain - part of Moment Group

Utmaningens tid fortsätter för upplevelseindustrin och kulturbranschen på grund av den rådande pandemin. På Hamburger Börs parerar man detta med att erbjuda biljetter till både liveunderhållning och digitala sändningar. En del företag och privatpersoner valde att inte gå på julshow under december. Nu finns chansen att kompensera detta och få komma in i värmen på Hamburger Börs – fast digitalt. Fr.o.m den 23 december sänds nämligen julshowen Jul på Hamburger Börs presenterar Stjärnklart digitalt på showtic.se/showtictv via partnern ReaktLive. Sändningslänk köper man på Showtic.se eller Reaktlive.com

- För oss i kulturbranschen är det en självklarhet att inte ge upp trots påverkan av pandemin, vi arbetar hela tiden med att hitta nya lösningar till hur konsumenten ska kunna se och uppleva kultur, även om man inte alltid kan vara fysiskt på plats, säger Mikael Gordon - Solfors producent 2Entertain

Jul på Hamburger Börs presenterar Stjärnklart
Jul på Hamburger Börs i Stockholm är en tradition där några av landets främsta artister, i år - Sarah Dawn Finer, Plura, John Lundvik, Tusse och Linda Pritchard - tillsammans med några av Sveriges bästa musiker samlas för att spela en julshow och sprida julglädje. Det blir unika musikaliska möten, humor, fantastiska jultolkningar och egna hits.

Den sista showen spelas på Hamburger Börs i morgon, den 22 december, men för att säkerställa att fler får möjlighet att se showen så sänds den även digitalt fr.o.m den 23 december. Sändningslänk köper man enkelt på showtic.se eller reaktlive.com

Jul på Hamburger Börs presenterar Stjärnklart produceras av 2Entertain och Krall Entertainment.