Lidl Sverige

Återkallelse

Dela
Lidl Sverige återkallar Nötfärs 6% av varumärket Guldgrytan. Efter rutinanalyser har det visat sig att nötfärsen kan innehålla Salmonella.

Salmonella har detekteras efter en intern rutinanalys. Dessa kontroller är en del av Lidls noggranna kvalitetssäkringsarbete. Vi vill uppmana alla våra kunder som fryst nötfärsen att återkomma till oss med produkten, då Bäst-före-datumet på produkten har gått ut.

Det berörda Bäst-före-datum 2018-09-25 har sålts i samtliga av Lidl Sverige butiker. Salmonella utgör ingen risk om du har hettat upp livsmedlet till minst 70 grader.

Återkallandet berör endast produkten:

Artikel: Nötfärs 6%
Förpackningsstorlek: 500g
Märke: Guldgrytan
Bäst-före-datum: 2018-09-25

Andra produkter av märket Guldgrytan är inte drabbade. Vi på Lidl Sverige beklagar och ser allvarligt på det inträffade. Konsumenter som köpt varan ombeds returnera den till inköpsplatsen, eller till närmaste Lidl Sverige-butik. Kunderna får självklart pengarna tillbaka, även utan uppvisande av kassakvitto.



Kontaktperson
Kommunikationsavdelningen

press@lidl.se
Tel: 08-5555 7195

Kontakter

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 207 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl Sverige gör ”vardagshjälte” till insamlingsmotor för Sveriges Stadsmissioner1.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Liksom tidigare år fortsätter Lidl Sverige sitt julengagemang till förmån för Sveriges Stadsmissioner. Samarbetet, som har pågått sedan 2019, fokuserar på att stötta utsatta familjer i kampen mot matfattigdom genom ett direkt bidrag från försäljningen av en älskad vardagsprodukt: potatisen. Dessutom doneras biljetter till Melodifestivalturnén för att sprida glädje i hela landet.

Matriket är bäst i test i stort test av julskinka 2025!28.11.2025 07:00:00 CET | Nyheter

Matriket "Färdigkokt julskinka med svål" har utsetts till vinnare och fått toppbetyget 5 av 5 i Recept.se:s stora test av julskinkor 2025. Skinkan, som beskrivs som "näst intill perfekt", delar förstaplatsen med Dalsjöfors. I samma test fick även vår Julskinka Premium från Matriket ett mycket bra betyg med 4 av 5. Vi är stolta över att kunna erbjuda julbordets mittpunkt av högsta kvalitet till våra kunder.

Lidl lanserar internationell julkampanj: uppmanar till värme och omtanke – varje dag3.11.2025 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Lidl inleder julen med en stor, internationell julkampanj som sträcker sig över samtliga 31 verksamhetsländer. Kampanjen utgör en strategisk fortsättning på Lidls övergripande varumärkeskampanj. Genom att koppla utbudet av prisvärda varor till ett bredare ansvar för människor och miljö, vill Lidl inspirera kunderna att låta julens budskap om generositet och omtanke även prägla resten av året.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye