Breaking news from the Swedish regional airline Braathens Regional Airlines Automatic 100 % climate compensation for all booked flights as from 1st of April 2019 – at no extra charge Only a year ago, the Swedish regional airline, Braathens Regional Airlines, launched the opportunity for every traveler to choose fossil-free biofuel when booking their tickets. Braathens Regional Airlines now takes the next step: To climate compensate all emissions from their flights, without any additional cost or effort for the traveler.

Braathens Regional Airlines will be the first and only commercial airline in the world to fully and automatically climate compensate for all carbon dioxide emissions generated by the company.

The compensation will be included in the ticket fares. The only thing you have to do is to book your ticket with Braathens Regional Airlines. No extra charges will apply - No extra “click” is required!

Braahtens Regional Airline is the only airline to include full climate compensation in the ticket fare for every customer. Other airlines either provide this for a selected group of customers, or the customer has to pay for climate compensation through a third party.

- We make it simple since all air travel with us will be carbon dioxide-compensated ” says Anna Soltorp, Sustainability Manager for Braathens Regional Airlines.

The carbon dioxide compensation for all flights will be made via a Gold Standard-certified project that binds carbon dioxide from the atmosphere.

"The agreement with the supplier of our climate compensation is finalised. It will be signed during next week, therefore we will come back with more information about the supplier and the gold standard certified project shortly”, says Anna Soltorp.

The compensation supplier has many years of experience and the project is controlled by an independent organization. The compensation supplier assists a number of global companies with climate compensation. Braathens Regional Airlines has chosen a Gold Standard-certified project to make sure that the compensation desired is also achieved.

- We see this as our next natural step in our work to reduce our climate impact and we are extremely pleased that we managed to create the opportunity to compensate for all emissions we generate, concludes Anna Soltorp.

Anna SoltorpHållbarhetschef, Political- & Industrial Affairs

Klimat, miljö CSR och hållbarhet. Koordinering av politiska aktiviteter och branschfrågor

070-819 67 10anna.soltorp@flygbra.se

Parkerat flygplan på Bromma flygplats.
Stjärtfena

BRA flyger till Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Jönköping, Kristianstad, Norrköping, Sälen, Helsingfors, Berlin, Lyon.

Nytt direktflyg från Malmö till Sälen Trysils fyra skidorter med BRA i vinter22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Malmö och Sveriges nyaste flygplats, Scandinavian Mountains Airport. Med nya flyget nås Sälen Trysils fyra skidorter, Skandinaviens största skidområde, på cirka två timmar. Flygplatsen öppnar i december 2019 och BRA är första flygbolaget att erbjuda flyg till Sälen Trysil – alla helt klimatkompenserade.

Direktflyg från fem städer till Skandinaviens största skidområde när BRA är först ut till nya Scandinavian Mountains Airport – Sälen Trysil22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Ängelholm, Växjö och Sveriges nyaste flygplats i Sälenfjällen: Scandinavian Mountains Airport. Med nya, klimatkompenserade direktflyget nås Skandinaviens största skidområde med fyra skidorter på cirka två timmar.

Nytt direktflyg från Växjö till Sälen Trysils fyra skidorter med klimatkompenserat flyg i vinter22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Växjö och Sveriges nyaste flygplats, Scandinavian Mountains Airport. Med nya flyget nås fyra skidorter i Sälen Trysil, Skandinaviens största skidområde, på cirka två timmar. Flygplatsen öppnar i december 2019 och BRA är första flygbolaget med flygningar till Sälen Trysil – alla helt klimatkompenserade.

Nytt direktflyg från Göteborg till Sälen Trysils fyra skidorter med BRA i vinter22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Göteborg och Sveriges nyaste flygplats, Scandinavian Mountains Airport. Med nya flyget nås Sälen Trysils fyra skidorter, Skandinaviens största skidområde på cirka två timmar. Flygplatsen öppnar i december 2019 och BRA är första flygbolaget att erbjuda flygresor till Sälen Trysil – alla helt klimatkompenserade.