Besök forskningsbädden KTH Live-In Lab virtuellt i 3D

KTH Live-In Lab är ett forskningslaboratorium på KTH, där Einar Mattsson är huvudfinansiär för framtidens fastighetsforskning. Husen som laboratoriet ligger i ägs och är byggt av Einar Mattsson och ligger vid KTH Campus i kvarteret Forskningen. Idag lanseras den virtuella visningen av lokalerna.

KTH Live-In-Lab, som startade 2016, består av fyra testbäddar på KTH Campus för forskning och utveckling av bygg- och fastighetsrelaterade tekniker och metoder. Einar Mattsson kan som stor privat fastighetsägare i regionen sätta in ny teknik, eller använda nya metoder som testats och utvärderats, i sina hundratalet fastigheter framöver.

Just nu pågår bland andra följande forskningsprojekt:

• Förbättrad borrhålsteknologi för utveckling av bergvärmesystem
  • Pilotstudie för minskad vattenkonsumtion genom icke-invasiv ultraljudsteknik
  • USB-C för energismarta byggnader
  • Allergenfria inomhusmiljöer genom innovativa ventilationsstrategier
  • Tjänstedesign för miljövänligt beteende i byggnadsmiljö
  • Effektiv köksventilation med energiåtervinning

Läs mer om 3D-visningen här

Är du intresserad att läsa mer om vad ”Testbed EM” innehåller, läs mer här

Einar Mattsson-koncernen har varit verksam på Stockholms fastighetsmarknad sedan 1935.
De andra verksamheterna i koncernen utgörs av projektutveckling, fastighetsförvaltning, bygg och övriga investeringar.
Läs mer om oss på www.einarmattsson.se och Facebook

”Jag blev positivt överraskad av hur väl Einar Mattsson värnar om hyresgästerna”– fredagsporträttet med Linda Danneman19.4.2024 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Linda Danneman är omsorgsfull, nyfiken och driven och har därför testat många olika saker. Efter ett tidigare försök att komma till den familjeägda fastighetskoncernen, lyckades Linda finna en roll här förra året. Den breda kunskapen, all erfarenhet i bolagen och omsorgen om hyresgästerna gör att hon stortrivs på Einar Mattsson. Lär känna Linda i dagens fredagsporträtt:

Lyckad återflytt till renoverad bostadspärla på Södermalm18.4.2024 11:58:11 CEST | Nyheter

I kvarteret Bergsgruvan, i hörnet på Timmermansgatan och Maria Prästgårdsgata, har Einar Mattsson renoverat två av sina fastigheter. Den första fastigheten blev klar redan sommaren 2022 och den andra fastigheten som arkitekten Archibald Frid ritade 1970, färdigställdes i januari 2024. Att som hyresgäst få flytta tillbaka till sin lägenhet efter en renovering är alltid spännande – och kanske särskilt för hyresgästen Birgitta.