Besök forskningsbädden KTH Live-In Lab virtuellt i 3D

KTH Live-In Lab är ett forskningslaboratorium på KTH, där Einar Mattsson är huvudfinansiär för framtidens fastighetsforskning. Husen som laboratoriet ligger i ägs och är byggt av Einar Mattsson och ligger vid KTH Campus i kvarteret Forskningen. Idag lanseras den virtuella visningen av lokalerna.

KTH Live-In-Lab, som startade 2016, består av fyra testbäddar på KTH Campus för forskning och utveckling av bygg- och fastighetsrelaterade tekniker och metoder. Einar Mattsson kan som stor privat fastighetsägare i regionen sätta in ny teknik, eller använda nya metoder som testats och utvärderats, i sina hundratalet fastigheter framöver.

Just nu pågår bland andra följande forskningsprojekt:

• Förbättrad borrhålsteknologi för utveckling av bergvärmesystem
  • Pilotstudie för minskad vattenkonsumtion genom icke-invasiv ultraljudsteknik
  • USB-C för energismarta byggnader
  • Allergenfria inomhusmiljöer genom innovativa ventilationsstrategier
  • Tjänstedesign för miljövänligt beteende i byggnadsmiljö
  • Effektiv köksventilation med energiåtervinning

Läs mer om 3D-visningen här

Är du intresserad att läsa mer om vad ”Testbed EM” innehåller, läs mer här

Einar Mattsson-koncernen har varit verksam på Stockholms fastighetsmarknad sedan 1935.
De andra verksamheterna i koncernen utgörs av projektutveckling, fastighetsförvaltning, bygg och övriga investeringar.
Läs mer om oss på www.einarmattsson.se och Facebook

”Jag omges alltid av pådrivande och engagerade kollegor” — fredagsporträttet med Mesut Tosun23.10.2020 10:15:16 CESTBlogginlägg

Idag siktar vi strålkastaren mot en av Einar Mattssons viktiga platschefer, Mesut Tosun. Han är en glad, tydlig och målinriktad person som fick nya tankar om sig själv efter en ledarskapsutbildning. Efter en händelserik arbetsdag läggs tid på familjen, musik och fotboll. Vi får också veta, lite oväntat, att han har en särskild förkärlek för snöänglar.

"Jag uppskattar helhetstänket och långsiktigheten som krävs när man renoverar " — fredagsporträttet med John Magnusson16.10.2020 10:00:00 CESTBlogginlägg

John Magnusson är projektledaren som spritter av energi, som aldrig räds att ställa en fråga när han inte kan eller förstår, men som alltid vill förstå. Han njuter som mest tillsammans med andra och gillar renoveringarnas komplexitet och utmaningar. John har alltid siktet på, och tror alltid att alla kan bli ännu bättre. Mellan fasader och fotbollsmatcher pågår hans liv. Ta del av en oerhört uppskattad medarbetare från Einar Mattsson här.

”Jag är så uppriktigt glad och stolt att få vara en del av Einar Mattsson” — fredagsporträttet med Annika Otterstål9.10.2020 10:00:00 CESTBlogginlägg

Annika Otterstål är kvinnan som bjuder alla hon möter på ett leende och som snabbt blir hyresgästernas favorit. Hon har yrkesväxlat både utanför och inom Einar Mattsson-koncernen och låter nyfikenheten driva henne framåt. Löpning och mat är stora intressen, särskilt tillsammans med vännerna. Annika är verkligen en social begåvning utöver det vanliga.

"Vårt ägande är både synligt och personligt" — fredagsporträttet med Kristina Ränk2.10.2020 10:00:00 CESTBlogginlägg

Hon har ett stort hjärta och ett skarpt intellekt. Idag möter vi Kristina Ränk, en av delägarna till Einar Mattsson-gruppen. Livet och företagandet pågår mellan byn vid de sydligaste delarna av Bottenhavet och huvudstaden. Hon är släktkär, engagerad och nyfiken. Här får du läsa om hennes bästa sommarminne, om tankarna kring våra ungdomars framtidstro och hur hon är lik Einar.

”De flesta människor har en större potential än vad de tror”— fredagsporträttet med Anna Hellman25.9.2020 10:00:00 CESTBlogginlägg

Idag riktar vi strålkastarljuset på Anna Hellman, avdelningschef på Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB. Hon räds inga motgångar, lyssnar fokuserat på erfarna kollegor och är särskilt förtjust i ordning och reda, ansvar och hårt arbete. Anna gör gärna ett marklyft med tunga vikter på fritiden, har tidigare studerat kinesiska och gillar att få jobba med en expanderande huvudstad.