BIBBEL BABBEL BUBBEL – BABBLARNA ANDRA MUSIKALEN

Supersuccén “Babblarna Andra Musikalen - Bibbel Babbel Bubbel”, som i våras gick för utsålda hus på Intiman i Stockholm och Lisebergsteatern i Göteborg kommer tillbaka! Det färgglada gänget som setts av närmare 100 000 besökare och som fullkomligt tagit Sverige med storm är tillbaka för att överraska de små i familjen med en extra rolig och interaktiv stund tillsammans!

“Babblarna Andra Musikalen - Bibbel Babbel Bubbel”

En färgglad, bubblig, interaktiv, svängig och rolig föreställning med barnens stora favoriter Babblarna, Faffa, Vovvo och Klonk. Vi blandar språklek och svängig musik – och framför musikalen med tal, tecken, sång och dans.

Ni får träffa Babba som inte alls vill gå och lägga sig. Tillsammans med roboten Klonk vill Babba bygga en koja som de alla ska sova över i. Men Vovvo är busig och väcker Babblarna hela tiden. Barnen i publiken får dansa och sjunga med till både nya och gamla låtar; ”Bibbel Babbel Bubbel”, “Grattis-sång”, ”Stompalång Tut Pling Sång”, ”Första Låten” och många, många fler.

Idag släpps biljetterna – se speldatum nedan!
Intiman, Stockholm: 25-26 april samt 1-3 maj
Lisebergsteatern, Göteborg: 9-10 maj
För mer info och biljetter: showtic.se/babblarna

Speltid ca 40 min utan paus. Rekommenderas från 2 år, men yngre är givetvis välkomna. Alla måste ha en biljett, även om man sitter i sin förälders knä. Barnvagnar kan inte tas med in på teatern, så lämna dem gärna hemma.

Presenteras av 2Entertain & Mys Artisteri AB

“Babblarna Andra Musikalen - Bibbel Babbel Bubbel”

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter drygt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har närmare 600 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Hamburg, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Succémusikalen ”Så som i Himmelen” med bland andra Malena Ernman utökas i Göteborg – 11 nya föreställningar släpps!6.12.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

De har fått publiken att både skratta och gråta i snart två år – nu maxar den stjärnspäckade ensemblen sitt kommande gästspel i Göteborg. Det är hårt tryck på föreställningarna i maj som nu i princip är utsålda och därför släpps 11 extrashower i juni. Ända fram till fotbolls-EM börjar, blir det Kay Pollak-musikal på The Theatre.

Ola Salos IT TAKES A FOOL TO REMAIN SANE sätter nytt rekord, med 100 shower på mindre än ett år5.12.2019 22:00:00 CETPressmeddelande

I kväll spelas den 100:e showen av den ultimata succén It takes a fool to remain sane, på anrika Hamburger Börs i Stockholm. I enlighet med showens signum firas detta extravagant, med en absolut sista förlängning av vårens spelperiod. Ytterligare 11 shower släpps, men sedan är äventyret definitivt slut. “Ola och hela ensemblen är så värda detta! Han är en unik artist med en lika unik låtskatt, allt paketerat i ett bombastiskt Rock n´ Roll-uttryck. Det var en fullkomlig dröm att arbeta med.”, säger showens regissör, Edward Af Sillén.