Bonnier och Schibsted fortsätter lyckat samarbete – lanserar ny gemensam videoprodukt

Det var i september i år de båda mediehusen lanserade Video Impact, där annonsören garanteras 750 000 unika individer på Aftonbladet TV och Expressen TV. Paketeringen gjorde omedelbar succé och 2020 sålde slut på bara några få veckor. För att möta marknadens efterfrågan tar man nu nästa steg och lanserar Video Impact Bumper.
Christian Rissel på Bonnier News Sales och Cristina Roca Shouri på Schibsted Marketing Services lanserar nu den nya gemensamma videoprodukten Video Impact Bumper.

– Då Video Impact var framtagen i tät dialog med våra gemensamma kunder var det roligt att se att den landade helt rätt på en gång. Succén är ett kvitto på marknadens behov att enkelt kunna köpa rörlig räckvidd på både Aftonbladet TV och Expressen TV, säger Christian Rissel, Head of Strategic Partners på Bonnier News Sales.

Paketeringen sålde slut på bara några få veckor och har sålts av både Bonnier News Sales och Schibsted Marketing Services. Några av de köpande kunderna är TV4, Ellos, American Express, Hemköp, Vision och Unibet, där flertalet är återkommande 2021.

– Video Impact var ett välkommet initiativ från Bonnier och Schibsted och det var givet för oss att vara bland de första att testa. Paketeringen levererade helt enligt våra förväntningar och det var av stort värde att kunna gå på både Aftonbladet TV och Expressen TV med garanterad räckvidd, säger Philip Trocme, Nordic Marketing Manager på American Express.

I uppföljningsarbetet har Bonnier och Schibsted haft tät dialog med både annonsörer och mediebyråer, där en hög efterfrågan på ytterligare gemensamma videopaketeringar har identifierats.

Därför lanseras nu Video Impact Bumper. Upplägget är liknande som för Video Impact, där annonsören går “först i kön” hos både Aftonbladet TV och Expressen TV. Detta möjliggör den höga garanterade räckvidden på 750 000 unika individer, en garanti som verifieras av MMS som oberoende tredjepart. Med nya Video Impact Bumper går annonsören med Bumper Ad istället för Pre Roll. Det kortare videoformatet är därför ett utmärkt alternativ för den annonsör som vill påminna om sitt budskap.

– Vi jobbar kundnära och strävar efter att alltid leverera de produkter som efterfrågas här och nu. Med Video Impact Bumper erbjuder vi ännu en möjlighet att nyttja Aftonbladet TV och Expressen TV:s starka gemensamma räckvidd, säger Cristina Roca Shouri, Agency Manager på Schibsted Marketing Services.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Cristina Roca Shouri, Agency Manager, Schibsted Marketing Services. Tel: 0701-629171. E-post: cristina.roca@schibsted.com

Christian Rissel, Head of Strategic Partners, Bonnier News Sales. Tel: 0706-141512. E-post: christian.rissel@bonniernews.se