BranäsgruppenBranäsgruppenBranäsgruppen

Branäsgruppen och nystartade Tripoint inleder ett spännande samarbete

Dela
Till sommaren kommer produkter från Tripoint – ett nyetablerat varumärke på marknaden som lägger stort fokus på hållbarhet – att finnas på Branäsgruppens anläggningar, Branäs och Kungsberget.

Tripoint är ett helt nytt varumärke som lanserades så sent som sista mars i år som erbjuder sol- och sportglasögon, goggles och hjälmar. Till sommaren kommer Tripoints produkter finnas till försäljning i Branäs och Kungsberget i form av sol- och sportglasögon och till vintern även hjälmar och goggles. 

– Tripoint är ett genuint företag som lägger stor vikt på miljö och hållbarhet. Det känns som ett bra och inspirerande samarbete med ett varumärke som vi verkligen tror på. Vår personal kommer också att använda produkter från Tripoint, säger Victoria Larsson, affärsområdeschef handel och hyra på Branäsgruppen.

Tripoint grundades och drivs av Elina Svensson och Jesper Englund som båda har lång erfarenhet inom sportbranschen. 

Tripoint – en geografisk plats där tre länder möts

Namnet Tripoint utgör en geografisk punkt där tre olika länder möts, exemplevis Treriksröset där Sverige, Finland och Norge angränsar mot varandra. Totalt finns det ungefär 175 Tripoints i hela världen och gemensamt för dessa är att det är svårtillgängliga platser.

– Du kanske måste bestiga ett berg eller simma över en flod. Du måste vara aktiv för att ta dig dit och du behöver bra utrustning. Därifrån kommer inspirationen till namnet, förklarar Elina Svensson, vd Tripoint.

Stort fokus på hållbarhet

Hållbarhet är viktigt för Tripoint och genomsyrar hela varumärket. Sportglasögonen är exempelvis producerad till hälften med biobaserade material och levereras med en minimalistisk ofärgad pappersbox som är FSC-certifierad samt en skyddspåse i organisk bomull. 

– Att jobba hållbart är ett ständigt pågående arbete som kan innebära allt från elavtal och frakt till material i produkterna. Vi försöker hela tiden att se helheten, säger Elina Svensson.

Kärleken till Branäs

Att just Branäsgruppen och Tripoint inleder ett samarbete är ingen slump då det finns en genuin kärlek till området från grundarna.

– Vi tillbringar mycket tid i Branäs själv och trivs otroligt bra i området. Här kan du vistas och leva ute i naturen året runt och det är något som Tripoint står för, avslutar Elina Svensson.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Om

Branäsgruppen
Branäsgruppen
Drottninggatan 40
65225 Karlstad

054-13 26 00

Branäsgruppen är Sveriges största privatägda skidkoncern och ägare till skidanläggningarna Branäs och Kungsberget.

https://www.branas.se/ 

https://www.kungsberget.se/ 

Följ Branäsgruppen

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Branäsgruppen

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye