Broadwaymusikalen Annie slår på stort!

I fredags, den 16 september, var det äntligen dags för premiären av Broadwaymusikalen Annie på Lisebergsteatern i Göteborg. Skådespelarna, som till majoritet består av barn, var lika förväntansfulla som publiken i den fullsatta salongen och vilken premiärkväll det blev! Helgens alla föreställningar har varit fullsatta och publiken har lämnat stående ovationer. Nu släpps fler föreställningar och framgångssagan Annie fortsätter.

2Entertain part of Moment Group

Den föräldralösa flickan Annie har en stark övertygelse om att hon en dag kommer att återförenas med sina biologiska föräldrar. I den klassiska musikalen får publiken följa Annies resa och allt som händer på vägen, i vad som innebär både med- och motgångar. Dialogerna och musiken leder publiken genom historien där det inte finns en tråkig stund! Något som är unikt för denna föreställning är även att hunden Sandy är med och skådespelar på scen. Sandy, som egentligen heter Smilla, blir Annies fyrbenta kompanjon som sprider stor glädje och förtjusning till alla i salongen.

För att fler ska få möjligheten att se den fantastiska familjemusikalen Annie, under ledning av regissör Kålle Gunnarsson, släpps fler föreställningar upp. Annie kommer nu att spelas på Lisebergsteatern till och med 4 december 2022!

För att läsa mer om föreställningen och boka biljetter klicka här

Vid övriga frågor eller intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:

Filip Jarl, presskontakt Micael Bindefeld AB
filip.jarl@bindefeldab.se