Byggnads på Stockholm Pride

Du kan träffa Byggnads under Stockholm Pride på följande platser:

ONSDAG 31 JULI – 3 AUGUSTI

Pridepark
Byggnads finns på plats med personal i informationstältet följande tider.

Onsdag 31 juli
Kl: 15:30-00:00
Plats: Östermalms IP

Lördag
Kl: 14:00-01:00
Plats: Östermalms IP

FREDAG 2 AUGUSTI

Panelsamtal: Hur queer är arbetarrörelsen?
Machokultur, bögskämt och hård jargong är vardag för många inom arbetaryrken. Arbetarrörelsen är inte en fristad från heteronormen. Vilket ansvar har arbetarrörelsen att jobba för inkludering och HBTQ-personers rättigheter? Vilka frågor är prioriterade inom rörelsen och vart är rörelsen på väg i dessa frågor? Välkomna till ett rannsakande samtal om var olika delar av rörelsen befinner sig och vart den är på väg. Queer är ett begrepp som kan innebära politiskt motstånd mot olika normer, kan innebär en identitet och även uttryck. Går det att säga att arbetarrörelsen är queer?

Medverkande:
Therése Guovelin, 1:e vice ordförande LO
Elisabeth Brandt Ygeman, vice förbundsordförande Handelsanställdas Förbund
Tomas Kullberg, ordförande Byggnads Stockholm-Gotland
Lukas Romson, S-debattör och jämlikhetskonsult

Moderator:
Jenny Lindahl, chef för Arena Opinion

Kl: 10:00-11:00
Plats: Restaurang Cirkeln, entréplan i ABF-huset, Sveavägen 41

3 AUGUSTI

Pride paraden
Paraden avgår från Kungsholmstorg klockan 13:00. Årets paradväg är Kungsholmstorg – Norr Mälarstrand – Hantverkargatan – Stadshusbron – Tegelbacken – runt Rödbodtorget – Vasagatan – Kungsgatan – Sturegatan – Lidingövägen – Östermalms IP.

Kl: 12:30 – ca 16:00,
Plats: Start vid Norr Mälarstrand