”CHANGES” - David Bowie tolkad av Thomas Di Leva, vårens stora show på Hamburger Börs

Foto/Källa: Mattias Edwall/ Ricky Tilblad

2Entertain - Part of Moment Group

Thomas Di Leva tar nu steget ut och gör sin första egna show på anrika Hamburger Börs. "CHANGES" är uteslutande en hyllning till David Bowie. En fascinerande show i tid och rum där publiken får njuta av Bowies allra största hits, tolkade och arrangerade av och med Di Leva ackompanjerad av några av Sveriges bästa musiker på scenen.

Showen följer tidsintervallen från att en 11-årig Thomas Di Leva för första gången ser ett skivomslag med David Bowie i ett skyltfönster i Gävle, till idag när allt är minne blott bland universums stjärnstoff.

- Bowies popkulturella gärning kan inte nog poängteras - hans unika kreativitet har inte bara påverkat mig utan flera generationers musik, kultur, konst och tankar. Min intention är att bjuda publiken på en musikalisk fest med både fascinerande yta och gåtfullt djup. Jag och publiken kommer att komma ytterligare ett steg närmre David Bowies hjärta och vision, säger Thomas Di Leva.

Showens titel ”Changes” grundar sig i ambitionen att publiken ska få känna historiens vingslag i både David Bowies karriär och livsgärning, samtidigt som den också kommer att spegla samtidens olika vägval och stora förändringar som vi står inför. Publiken tas med på en spännande resa genom tid och rum samt dröm och verklighet genom David Bowies musikaliska storverk. Space Oddity, Heroes, Ziggy Stardust, Let’s Dance, Under Pressure, Fame, Life On Mars?, Rebel Rebel och Changes är några av de klassiska låtarna som kommer att vara en del av showens innehåll.

"Vi skall förvalta möjligheten att skapa något fascinerande och all rättvisa till en av de absolut största innovatörerna inom modern populärkultur. Vi är oerhört stola över att Thomas Di Leva antar utmaningen med all passion kunskap och klokskap om David Bowie ” säger showens producent Mikael Gordon-Solfors.

Changes har premiär den 9 mars 2018 på Hamburger Börs i Stockholm. Biljetter släpps 23 oktober och kan ses följande datum under våren:

Fre 9 mars kl. 21.00 – PREMIÄR
Lör 10 mars kl. 21.00
Tors 15 mars kl. 21.00
Fre 16 mars kl. 21.00
Lör 17 mars kl. 14.00 samt kl. 21.00
Tors 22 mars kl. 21.00
Fre 23 mars kl. 21.00
Lör 24 mars kl. 21.00
Tors 5 april kl. 21.00
Fre 6 april kl. 21.00
Lör 7 april kl. 14.00 samt kl. 21.00
Tors 12 april kl. 21.00
Fre 13 april kl. 21.00
Lör 14 april kl. 21.00
Tors 19 april kl. 21.00
Fre 20 april kl. 21.00
Lör 21 april kl. 14.00 samt kl. 21.00
Tors 26 april kl. 21.00
Fre 27 april kl. 21.00
Lör 28 april kl. 21.00

Showen produceras av 2Entertain och Krall Entertainment i samarbete med United Stage och Allstage.

Producent är Mikael Gordon-Solfors

Biljetter släpps 23 oktober och säljs via showtic.se

För mer information och kontakt med Thomas Di Leva kontakta:
Helene Wigren PR & Beyond
helene.wigren@prbeyond.se alt. cecilia.felix-cabballero@prbeyond.se

Om 2Entertain

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på 2Entertain och Showtic.

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar