”CHANGES” - David Bowie tolkad av Thomas Di Leva, vårens stora show på Hamburger Börs

Foto/Källa: Mattias Edwall/ Ricky Tilblad

2Entertain - Part of Moment Group

Thomas Di Leva tar nu steget ut och gör sin första egna show på anrika Hamburger Börs. "CHANGES" är uteslutande en hyllning till David Bowie. En fascinerande show i tid och rum där publiken får njuta av Bowies allra största hits, tolkade och arrangerade av och med Di Leva ackompanjerad av några av Sveriges bästa musiker på scenen.

Showen följer tidsintervallen från att en 11-årig Thomas Di Leva för första gången ser ett skivomslag med David Bowie i ett skyltfönster i Gävle, till idag när allt är minne blott bland universums stjärnstoff.

- Bowies popkulturella gärning kan inte nog poängteras - hans unika kreativitet har inte bara påverkat mig utan flera generationers musik, kultur, konst och tankar. Min intention är att bjuda publiken på en musikalisk fest med både fascinerande yta och gåtfullt djup. Jag och publiken kommer att komma ytterligare ett steg närmre David Bowies hjärta och vision, säger Thomas Di Leva.

Showens titel ”Changes” grundar sig i ambitionen att publiken ska få känna historiens vingslag i både David Bowies karriär och livsgärning, samtidigt som den också kommer att spegla samtidens olika vägval och stora förändringar som vi står inför. Publiken tas med på en spännande resa genom tid och rum samt dröm och verklighet genom David Bowies musikaliska storverk. Space Oddity, Heroes, Ziggy Stardust, Let’s Dance, Under Pressure, Fame, Life On Mars?, Rebel Rebel och Changes är några av de klassiska låtarna som kommer att vara en del av showens innehåll.

"Vi skall förvalta möjligheten att skapa något fascinerande och all rättvisa till en av de absolut största innovatörerna inom modern populärkultur. Vi är oerhört stola över att Thomas Di Leva antar utmaningen med all passion kunskap och klokskap om David Bowie ” säger showens producent Mikael Gordon-Solfors.

Changes har premiär den 9 mars 2018 på Hamburger Börs i Stockholm. Biljetter släpps 23 oktober och kan ses följande datum under våren:

Fre 9 mars kl. 21.00 – PREMIÄR
Lör 10 mars kl. 21.00
Tors 15 mars kl. 21.00
Fre 16 mars kl. 21.00
Lör 17 mars kl. 14.00 samt kl. 21.00
Tors 22 mars kl. 21.00
Fre 23 mars kl. 21.00
Lör 24 mars kl. 21.00
Tors 5 april kl. 21.00
Fre 6 april kl. 21.00
Lör 7 april kl. 14.00 samt kl. 21.00
Tors 12 april kl. 21.00
Fre 13 april kl. 21.00
Lör 14 april kl. 21.00
Tors 19 april kl. 21.00
Fre 20 april kl. 21.00
Lör 21 april kl. 14.00 samt kl. 21.00
Tors 26 april kl. 21.00
Fre 27 april kl. 21.00
Lör 28 april kl. 21.00

Showen produceras av 2Entertain och Krall Entertainment i samarbete med United Stage och Allstage.

Producent är Mikael Gordon-Solfors

Biljetter släpps 23 oktober och säljs via showtic.se

För mer information och kontakt med Thomas Di Leva kontakta:
Helene Wigren PR & Beyond
helene.wigren@prbeyond.se alt. cecilia.felix-cabballero@prbeyond.se

Om 2Entertain

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på 2Entertain och Showtic.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

PREMIÄR FÖR NYA KOMEDIN ”BAGAGE” MED ANNIKA ANDERSSON, GUSTAF HAMMARSTEN, EMMA PETERS OCH ROBIN STEGMAR PÅ LISEBERGSTEATERN!1.2.2019 10:37:50Pressmeddelande

Premiärkväll för romantiska komedin ”Bagage” med Annika Andersson, Gustaf Hammarsten, Emma Peters och Robin Stegmar i huvudrollerna på anrika Lisebergsteatern. Redan före premiären är flertalet extraföreställningar släppta och intresset för årets komedisatsning ”Bagage” är stort och spelas fram till den 30 mars 2019!

MEGASUCCÉ FÖR OLA SALO PÅ RONDO - NU SLÄPPS YTTERLIGARE 5000 BILJETTER1.2.2019 10:12:07Pressmeddelande

Torsdagen den 24 januari hade Ola Salo premiär för sin första egna show "It takes a fool to remain sane" på Rondo i Göteborg. Showen hyllades till skyarna av både publik och press. ”Storslaget, Salo” skriver Aftonbladet och ger showen FYRA PLUS. Även Göteborgs-Posten hyllar showen, ger FYRA FYRAR och skriver bland annat ”Ösigt och tajt”. Pressen är enig, Salo och hans ensemble överträffade alla höga förväntningar på showen. Smålandsposten gav FEM I BETYG och skrev att ”Salo levererade som aldrig förr”. Även DN lovordade showen och skrev ”Träffar rätt i hjärtat”.

Uppdatering avseende 2Entertains satsning på den tysktalande marknaden30.1.2019 15:21:39Pressmeddelande

2Entertains satsning på den tysktalande marknaden avbryts i nuvarande format. Satsningens resultatpåverkan på koncernen under fjärde kvartalet 2018 uppgick till -10 msek och totalt för helåret till -17,8 msek. Arbete pågår med att utröna om förutsättningar finns för att, med mindre risktagande, fortsätta satsningen genom att öppna för ett samarbete med ett av Tysklands största produktionsbolag. Resterande kostnader för satsningen i nuvarande format beräknas uppgå till cirka 3 msek.