CUPRA Sverige

CUPRA fortsätter som officiell bilpartner till STCC

Dela
CUPRA har djupa rötter inom racing och är ett progressivt varumärke med elektrifierad prestanda som prioritet. Tillsammans med STCC, PWR Racing och CUPRA Dealer Team fortsätter varumärket stödja skandinavisk elitracing och delar visionen om elektrifierad racing.
Som officiell bilpartner fortsätter CUPRA underlätta logistik och transporter, samt bidrar med ökad säkerhet till serien.
Som officiell bilpartner fortsätter CUPRA underlätta logistik och transporter, samt bidrar med ökad säkerhet till serien.
  • CUPRA och STCC delar en elektrifierad vision och fortsätter tillsammans att stärka skandinavisk elitracing
  • Elektrifieringen är ett faktum i bilbranschen och motorsporten går självklart i samma riktning
  • CUPRAs hela modellprogram ingår i samarbetet och snart lanseras även en 100% eldriven version, CUPRA Born.

Södertälje, 15 mars 2021, CUPRA fortsätter som officiell bilpartner till STCC under säsongen 2021. Förutom ett stort engagemang inom STCC TCR Scandinavia, tillsammans med PWR Racing och CUPRA Dealer team, är båda parter övertygade om att framtidens racing är elektrifierad.

Fordonsindustrin går mot en elektrifierad framtid, nya elbilsmodeller lanseras i snabb takt, batterier effektiviseras och infrastrukturen framtidssäkras. Traditionellt har motorsporten alltid befunnit sig i frontlinjen av fordonsbranschens teknikutveckling, elektrifieringen är inget undantag. Det är på racingbanan tekniken verkligen sätts på prov, utvärderas och vidareutvecklas.

“CUPRA har djupa rötter inom racing och är ett progressivt varumärke med elektrifierad prestanda som prioritet. Att fortsätta vårt nära samarbete med STCC gör att vi kan fortsätta stärka skandinavisk elitracing och samtidigt arbeta för att elektrifiera racingen.” säger Per Brinkenberg, märkeschef på CUPRA Sverige, och fortsätter, ”I år firar CUPRA tre år som fristående varumärke, framgången är ett faktum och vi lanserar vår första 100% elbil, CUPRA Born, senare i år.

Som officiell bilpartner fortsätter CUPRA underlätta logistik och transporter, samt bidrar med ökad säkerhet till serien.

“Vi är stolta och glada över att kunna fortsätta vår resa tillsammans med CUPRA, vars imponerande tillväxt och utveckling inspirerar oss starkt,” säger Micke Bern, vd för STCC. ”CUPRAs satsning vad gäller elektrifierad prestanda går dessutom hand i hand med vår satsning på elektrifierad racing på nationell nivå, ett arbete som vi intensifierar under 2021 inför kommande säsonger.”

Hela CUPRAs modellutbud kommer att finnas representerade vid varje tävling i STCC TCR Scandinavia; CUPRA Formentor, CUPRA Ateca och CUPRA Leon Sportstourer e-Hybrid.

Årets säsong startar den 4-5 juni på Ljungbyhed Park och går självklart även i år att följa via den digitala plattformen STCC+.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Som officiell bilpartner fortsätter CUPRA underlätta logistik och transporter, samt bidrar med ökad säkerhet till serien.
Som officiell bilpartner fortsätter CUPRA underlätta logistik och transporter, samt bidrar med ökad säkerhet till serien.
Ladda ned bild
I år firar CUPRA tre år som fristående varumärke, framgången är ett faktum och varumärket lanserar i år sin första 100% elbil, CUPRA Born.
I år firar CUPRA tre år som fristående varumärke, framgången är ett faktum och varumärket lanserar i år sin första 100% elbil, CUPRA Born.
Ladda ned bild
CUPRA Formentor, CUPRA Ateca och CUPRA Leon Sportstourer e-Hybrid. Hela CUPRAs modellutbud kommer att finnas representerade vid varje tävling i STCC TCR Scandinavia.
CUPRA Formentor, CUPRA Ateca och CUPRA Leon Sportstourer e-Hybrid. Hela CUPRAs modellutbud kommer att finnas representerade vid varje tävling i STCC TCR Scandinavia.
Ladda ned bild

Dokument

Länkar

Om

CUPRA är en okonventionell utmanare, med stimulerande design och modern prestanda inspirerar varumärket världen från Barcelona med progressiva produkter och upplevelser. CUPRA lanserades 2018 som fristående varumärke och har ett eget huvudkontor och racinggarage i Martorell, Barcelona. Dessutom finns ett världsomspännande återförsäljarnätverk.

Under 2020 höll CUPRA sitt momentum med en tillväxt på 11% och 27 400 sålda fordon tack vare CUPRA Atecas och CUPRA Leons starka dragningskraft samt lanseringen av CUPRA Formentor, den första modellen som unikt designats och utvecklats för varumärket. År 2021 syftar CUPRA till att bevisa att elektrifiering och prestanda är en perfekt matchning med lansering av plug-in hybridversionerna av CUPRA Fromentor och varumärkets första 100% elektriska modell, CUPRA Born.

CUPRA kommer i år att delta i den elektriska SUV tävlingen Extreme E. Dessutom är varumärket FC Barcelonas officiella bil- och mobilitetsparter och World Padel Tours premiumsponsor. CUPRA Tribe består av ett team ambassadörer som delar varumärkets värderingar, som består av den tyska proffsmålvakten Marc ter Stegen, den svenska racingföraren Mattias Ekström och fyra av de bästa padelspelarna i världen.

Följ CUPRA Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från CUPRA Sverige

SEAT S.A. når högsta rörelseresultatet genom tiderna tack vare rekord-resultat för CUPRA, en tvåsiffrig tillväxt för SEAT och ökad effektivitet21.3.2024 12:24:36 CET | Pressmeddelande

Rörelseresultatet nådde rekordhöga 625 miljoner euro, en avkastning på försäljningen på 4,4% och omsättningen ökade till 14,3 miljarder euro förra året Nya investeringar i hela varumärket SEAT med facelifts för Ibiza och Arona samt uppdateringar för Leon och Ateca Under 2024 lanseras CUPRA Tavascan och CUPRA Terramar, som del i märkets hittills största produktoffensiv CUPRA lanseras i USA i slutet av årtiondet Elektrifieringen av Martorell går framåt med full fart Barcelona, Spanien 21/03/2024. Idag presenterade SEAT S.A. sina resultat för 2023 tillsammans med sin strategi för de kommande åren. Under förra året nåddes, enligt International Accounting Rules (IFRS), ett rekordhögt rörelseresultat på 625 miljoner euro, en ökning med 592 miljoner euro (2022: 33 miljoner euro). Det representerar en förbättrad avkastning på försäljningen med 4,1 procentenheter, från 0,3 % till 4,4 %. Årsomsättningen nådde också en historisk nivå på 14.333 miljarder euro, 31,0 % mer än 2022 (10.941 miljarder)

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye