CUPRA Sverige

CUPRA och PDL formar framtidens padelstjärnor

Dela
Med lanseringen av CUPRA Stockholm Junior Academy genomför CUPRA Stockholm och PDL Frihamnen en unik satsning i Sverige som ska ta potentiella ungdomar med stort driv och passion för padel till den absoluta topparenan både nationellt och internationellt.
  • Med CUPRA Stockholm Junior Academy skapar CUPRA Stockholm tillsammans med PDL Frihamnen framtidens elit inom padel
  • Ungdomar mellan 11-14 år med potential ska oavsett ekonomiska förutsättningar ges möjligheten till en hundraprocentig satsning för att nå toppen
  • Med ungdomssatsningen fördjupar CUPRA samarbetet med PDL Group och ökar bilmärkets närvaro inom padel på svenska marknaden

Södertälje, 27 maj 2021, CUPRA är officiell bilpartner till PDL Group. Som ett av Sveriges ledande varumärken inom padel är PDL Group en självklar och naturlig samarbetspartner för CUPRA på svenska marknaden. Två märken som delar viktiga värderingar och befinner sig på samma tillväxtresa. Partnerskapet med PDL Group engagerar även CUPRAs nätverk av återförsäljare där de lokala ungdomssatsningarna är en viktig del.

CUPRA Stockholm Junior Academy – vägen mot toppen
CUPRA Stockholm tillsammans med PDL Frihamnen lanserar nu CUPRA Stockholm Junior Academy som är en hundraprocentig toppsatsning på ungdomar med potential, driv och passion för padel. Satsningen innebär att man skapar förutsättningar, i form av välutbildade tränare samt tränings- och tävlingsmöjligheter på hög nivå, som leder till målet att nå toppen inom padel på både nationell och internationell nivå.

Platserna till CUPRA Stockholm Junior Academy sker via uttagningar som baseras på individens driv och passion för sporten. Det går därmed inte att köpa en plats.

"Vi är väldigt glada att kunna stötta denna satsning som är den första i sitt slag i Sverige. Padelsporten växer explosionsartat och vi tror att initiativ som detta på sikt kommer generera många talanger som gör att PDL ligger i framkant och kommer att hävda sig både nationellt och internationellt i tävlingssammanhang. Vi på CUPRA Stockholm vill vara nära och följa deras utveckling.", säger Mikael Andersson, märkeschef på CUPRA Stockholm.

Ulla Mäki, Hallchef på PDL Frihamnen, håller med Mikael och fortsätter: "Vi är oerhört stolta över en samarbetspartner som CUPRA Stockholm med tydlig padelprofil och ser fram emot att tillsammans ta talangfulla och drivna ungdomar till toppen inom padel, både i Sverige och på sikt världsnivå.”

CUPRA Stockholm Junior Academy har 16 åtråvärda platser och alla ungdomar mellan 11-14 år som brinner för padel har möjlighet att delta i uttagningarna, som startar under juni månad.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Länkar

Om

CUPRA är en okonventionell utmanare, med stimulerande design och modern prestanda inspirerar varumärket världen från Barcelona med progressiva produkter och upplevelser. CUPRA lanserades 2018 som fristående varumärke och har ett eget huvudkontor och racinggarage i Martorell, Barcelona. Dessutom finns ett världsomspännande återförsäljarnätverk.

Under 2020 höll CUPRA sitt momentum med en tillväxt på 11% och 27 400 sålda fordon tack vare CUPRA Atecas och CUPRA Leons starka dragningskraft samt lanseringen av CUPRA Formentor, den första modellen som unikt designats och utvecklats för varumärket. År 2021 syftar CUPRA till att bevisa att elektrifiering och prestanda är en perfekt matchning med lansering av plug-in hybridversionerna av CUPRA Fromentor och varumärkets första 100% elektriska modell, CUPRA el-Born.

CUPRA kommer i år att delta i den elektriska SUV tävlingen Extreme E. Dessutom är varumärket FC Barcelonas officiella bil- och mobilitetsparter och World Padel Tours premiumsponsor. CUPRA Tribe består av ett team ambassadörer som delar varumärkets värderingar, som består av den tyska proffsmålvakten Marc ter Stegen, den svenska racingföraren Mattias Ekström och fem av de bästa padelspelarna i världen.

Följ CUPRA Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från CUPRA Sverige

SEAT S.A. når högsta rörelseresultatet genom tiderna tack vare rekord-resultat för CUPRA, en tvåsiffrig tillväxt för SEAT och ökad effektivitet21.3.2024 12:24:36 CET | Pressmeddelande

Rörelseresultatet nådde rekordhöga 625 miljoner euro, en avkastning på försäljningen på 4,4% och omsättningen ökade till 14,3 miljarder euro förra året Nya investeringar i hela varumärket SEAT med facelifts för Ibiza och Arona samt uppdateringar för Leon och Ateca Under 2024 lanseras CUPRA Tavascan och CUPRA Terramar, som del i märkets hittills största produktoffensiv CUPRA lanseras i USA i slutet av årtiondet Elektrifieringen av Martorell går framåt med full fart Barcelona, Spanien 21/03/2024. Idag presenterade SEAT S.A. sina resultat för 2023 tillsammans med sin strategi för de kommande åren. Under förra året nåddes, enligt International Accounting Rules (IFRS), ett rekordhögt rörelseresultat på 625 miljoner euro, en ökning med 592 miljoner euro (2022: 33 miljoner euro). Det representerar en förbättrad avkastning på försäljningen med 4,1 procentenheter, från 0,3 % till 4,4 %. Årsomsättningen nådde också en historisk nivå på 14.333 miljarder euro, 31,0 % mer än 2022 (10.941 miljarder)

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye