Danny är tillbaka med ny scenshow på The Theatre, Gothia Towers i höst

Efter tre utsålda säsonger på Hamburger Börs i Stockholm och Gothia Towers i Göteborg (The Theatre) med sin publik- och kritikerhyllade show NU, så har Danny haft ett publikt uppehåll i närmare 2 år. Detta för att ladda batterierna till nästa stora show – ”The Run(a)way show”. En modern popshow med ett helt nytt scenuttryck, som kommer att ha urpremiär på The Theatre i GÖTEBORG den 31 oktober 2019.

2Entertain - Part of Moment Group AB

Känner mig otroligt laddad för att möta publiken igen. Och den här gången vill jag bjuda på en kväll för alla sinnen. En 360-graderslösning med fashion, publik, dans och fest i fokus, berättar Danny Saucedo.

Där förra showen tog utgångspunkt i Dannys förhållande till Nuet, så kommer hans nya show istället bjuda in till en total eskapism. THE RUN(A)WAY SHOW blir en modern popshow och publiken kommer att bjudas på en futuristisk och genomdesignad kväll, där showskaparna lagt stor vikt på de visuella effekterna. Med sig på scen har han en stor ensemble bestående av några av Sveriges absolut bästa dansare och musiker. Kreativ producent för showen är en av Sveriges främsta showmakare Mikael Gordon-Solfors, som även låg bakom den senaste showen ”NU”.

Danny åter i studio – och arenan byggs om
Danny är dessutom tillbaka i musikstudion, så showen blir en blandning av både nya och gamla låtar. Och han laddar nu för fullt för att uppträda live, med denna storsatsning i Göteborg i höst. Inför Dannys show kommer arenan att genomgå en stor förvandling och byggs om, för att anpassas till det nya showupplägget. Den 31 oktober gör han entré på The Theatre, som efter ombyggnaden ska inrymma närmare 2.000 åskådare.

Högklassig mat levereras av OS-Guldmedaljören Krister Dahl
Danny har även med sig till showen - men utanför scenen - Sveriges enda 4-faldigt belönade OS- och VM Guldmedaljör, Krister Dahl. Krister var med vid uppförandet av Upper House Dining som belönats med en stjärna i Guide Michelin för extraordinär matupplevelse på det 5-stjärniga hotellet Upper House, i Gothia Towers. Han ska uppfylla Danny Saucedos idéer om en modern meny- och showupplevelse. Danny och Krister har en österländsk matupplevelse i åtanke, när deras gemensamma experimentlust kommer fram i ljuset.

Jag vill flirta med det asiatiska köket, skapa ett flow runt bordet, med mängder av små rätter som håller igång känslan och samtalen hela kvällen, fram till att showen börjar, säger Krister.

Nytt för i höst är också att kvällen på The Theatre inte slutar efter showen, utan fortsätter med club och DJ för de som vill förlänga showupplevelsen och dansa in på småtimmarna.

Den 31 oktober har showen premiär på The Theatre i Gothia Towers i Göteborg och spelas fram till den 21 december. Total släpps 27 showkvällar. Biljetterna släpps till allmänheten fredagen den 5 april på showtic.se/danny och gothiatowers.com/danny

Showen produceras av 2Entertain och Krall Entertainment i samarbete med United Stage.

Fotograf: Anders Nicander

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Nuläget i Moment Group under coronapandemins påverkan14.5.2020 17:52:25 CESTPressmeddelande

Hela upplevelsebranschen påverkas starkt av coronapandemin och inom samtliga verksamheter i Moment Group pågår ett intensivt arbete med att parera den negativa påverkan Covid-19 har på koncernen när det gäller såväl omsättning som rörelseresultat och likviditet. Inköps- och investeringsstopp infördes för ett par månader sedan och arbete pågår löpande med att minimera kostnadsbasen och nyttja de olika stödpaket som möjliggörs. Samtidigt fortsätter arbetet med att stärka balansräkningen och säkra finansieringen framåt. Genom en kombination av nedan beskrivna aktiviteter bedömer ledningen att bolaget har tillräcklig likviditet för att bedriva verksamheten under resterande del av 2020. Bedömningen förutsätter att aktivitetsnivån i verksamheten successivt normaliseras från slutet av tredje kvartalet 2020.

ÅRETS föreställning av Alla tiders ÅSA-NISSE på VALLARNAS FRILUFTSTEATER 2020 flyttas till sommaren 2021 8.5.2020 12:09:41 CESTPressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group AB Regeringen beslöt den 11 mars att följa Folkhälsomyndigheternas restriktioner att stoppa ALLA allmänna sammankomster och offentliga träffpunkter med fler än 500 personer. Därefter från och med söndag den 29 mars får allmänna tillställningar ha max 50 deltagare. Detta gör att vi från Vallarnas friluftsteater har väntat in i det sista för att se om restriktionerna kommer att lyftas under en snar framtid, men med rådande situation fattar vi nu beslutet att flytta vår verksamhet till 2021. Självklart vidtar vi detta beslut med omtanke om publikens och medarbetarnas hälsa och i förhållande till Coronavirusets framfart (covid-19) i Sverige. Därav finner vi att det blir bäst att 2020 års buskis Alla Tiders Åsa-Nisse flyttas till sommaren 2021 och blir 25 års jubileumsföreställningen. ”Inget har egentligen förändrats när det kommer till bokningsläget. Förutom att vi flyttat föreställningen ett år. De som redan bokat en biljett till årets föreställning behål

Detta har jag sett fram emot!4.5.2020 14:03:41 CESTPressmeddelande

Den 1 maj i år tillträdde jag som tillförordnad VD/Koncernchef för Moment Group. Jag har min bakgrund i konsumentvarubranschen och har haft ledande positioner i konsumentvaru- och serviceföretag såsom Carlsberg, Selecta, Procter & Gamble m fl. Nuförtiden har jag fokuserat på kortare uppdrag som interims VD och kommer närmast från tjänsten som tillförordnad VD för den svenska klädkedjan Twilfit, som vi tog igenom en företagsrekonstruktion och försäljning.