Danny är tillbaka med ny scenshow på The Theatre, Gothia Towers i höst

Efter tre utsålda säsonger på Hamburger Börs i Stockholm och Gothia Towers i Göteborg (The Theatre) med sin publik- och kritikerhyllade show NU, så har Danny haft ett publikt uppehåll i närmare 2 år. Detta för att ladda batterierna till nästa stora show – ”The Run(a)way show”. En modern popshow med ett helt nytt scenuttryck, som kommer att ha urpremiär på The Theatre i GÖTEBORG den 31 oktober 2019.

2Entertain - Part of Moment Group AB

Känner mig otroligt laddad för att möta publiken igen. Och den här gången vill jag bjuda på en kväll för alla sinnen. En 360-graderslösning med fashion, publik, dans och fest i fokus, berättar Danny Saucedo.

Där förra showen tog utgångspunkt i Dannys förhållande till Nuet, så kommer hans nya show istället bjuda in till en total eskapism. THE RUN(A)WAY SHOW blir en modern popshow och publiken kommer att bjudas på en futuristisk och genomdesignad kväll, där showskaparna lagt stor vikt på de visuella effekterna. Med sig på scen har han en stor ensemble bestående av några av Sveriges absolut bästa dansare och musiker. Kreativ producent för showen är en av Sveriges främsta showmakare Mikael Gordon-Solfors, som även låg bakom den senaste showen ”NU”.

Danny åter i studio – och arenan byggs om
Danny är dessutom tillbaka i musikstudion, så showen blir en blandning av både nya och gamla låtar. Och han laddar nu för fullt för att uppträda live, med denna storsatsning i Göteborg i höst. Inför Dannys show kommer arenan att genomgå en stor förvandling och byggs om, för att anpassas till det nya showupplägget. Den 31 oktober gör han entré på The Theatre, som efter ombyggnaden ska inrymma närmare 2.000 åskådare.

Högklassig mat levereras av OS-Guldmedaljören Krister Dahl
Danny har även med sig till showen - men utanför scenen - Sveriges enda 4-faldigt belönade OS- och VM Guldmedaljör, Krister Dahl. Krister var med vid uppförandet av Upper House Dining som belönats med en stjärna i Guide Michelin för extraordinär matupplevelse på det 5-stjärniga hotellet Upper House, i Gothia Towers. Han ska uppfylla Danny Saucedos idéer om en modern meny- och showupplevelse. Danny och Krister har en österländsk matupplevelse i åtanke, när deras gemensamma experimentlust kommer fram i ljuset.

Jag vill flirta med det asiatiska köket, skapa ett flow runt bordet, med mängder av små rätter som håller igång känslan och samtalen hela kvällen, fram till att showen börjar, säger Krister.

Nytt för i höst är också att kvällen på The Theatre inte slutar efter showen, utan fortsätter med club och DJ för de som vill förlänga showupplevelsen och dansa in på småtimmarna.

Den 31 oktober har showen premiär på The Theatre i Gothia Towers i Göteborg och spelas fram till den 21 december. Total släpps 27 showkvällar. Biljetterna släpps till allmänheten fredagen den 5 april på showtic.se/danny och gothiatowers.com/danny

Showen produceras av 2Entertain och Krall Entertainment i samarbete med United Stage.

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Prisbelönta historien om Dreamgirls blir musikal på China Teatern i Stockholm13.3.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Den hyllade musikalen om Dreamgirls kommer för första gången att sättas upp som musikal i Norden. Dreamgirls – The Musical har spelats för fulla hus på såväl Broadway som i West End samt filmatiserats 2006 med bland andra Beyoncé Knowles, Jennifer Hudson och Eddie Murphy i huvudrollerna. Dreamgirls - The Musical bjuder på en gripande resa fylld av drömmar, kärlek, vänskap och svek i regi av en av landets mest hyllade regissörer, Edward af Sillén med svensk översättning av Calle Norlén. Premiär 12 september 2024 på China Teatern i Stockholm.