Den ljusrosa versionen av den ikoniska cavan Anna de Codorníu släpps nu i limiterad upplaga

29.5.2017 09:58 | Spring Wine & Spirits AB

Anna de Codorníu Brut Rosé i limiterad sommarskrud

Det spanska vinhuset Codorníu, även aktuell med ett samarbete med den svenska konstnärinnan Clara Hallencreutz, släpper inför sommaren 2017 ytterligare ett vin i limiterad design. Denna gång är det den ljusrosa cavan Anna de Codorníu Rosé Brut som får en ny lyxig kostym.

Ett lyxigt bubblande inslag i sommarens rosémingel

Snart är sommaren här vilket för många även innebär att det är rosévinspremiär. Anna de Codorníu Rosé Brut passar utmärkt att serveras både som en festlig aperitif och till somriga bufféer med till exempel löjromstoast och skagensnittar.

Anna de Codorníu Rosé Brut har en mycket elegant och torr smak med en god balans mellan de fruktiga tonerna av röda bär – och de fräscha fruktsyrorna, samt bröd och mandel. Blenden består till 70 procent utav den prestigefyllda druvan Pinot Noir och resterande 30 procent av Chardonnay. Doften har tilltalande aromer av röda bär, som jordgubbar, körsbär och hallon, samt nötter, gröna äpplen och grapefrukt.

Codorníus vinmakare rekommenderar att drycken serveras vid 6-8 grader.

Fakta: Anna de Codorníu Rosé Brut

Ursprung: Spanien, Katalonien | Producent: Codorníu, Spring Wine & Spirits AB|
Druvor: : Pinot Noir 70 % och Chardonnay 30%| Alkoholhalt: 12% vol | Årgång: Non vintage|

Art.nr: 77139 | Pris: 119 kr flaska 75 cl | Distribution: Finns endast i Systembolagets beställningssortiment från 1 juni 2017. Kan beställas här

Anna de Codorníu Brut Rosé i limiterad sommarskrud

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.