Destination okänd: Slutsålt!

För en vecka sedan återlanserade Apollo sina populära resor till Destination okänd. Resor som i praktiken innebär att resenären bokar en paketresa, utan att veta var i världen de hamnar.
När konceptet lanserades för första gången, innan pandemin, överträffade försäljningen alla förväntningar och intresset var inte lägre den här gången. Redan efter två dagar sålde resorna slut, vilket bidrog till att Apollo fyllde på med fler avångar, och även dessa blev snabbt slutsålda.
- Engagemanget kring återlanseringen av Destination okänd har varit enormt. De första resorna såldes redan några minuter efter släppet, och därefter var det fortsatt full fart. Det är otroligt roligt att se hur vågade och äventyrliga svenskarna är, säger Sandra Miller Kinge, Kommunikationschef på Apollo.
Kvalitetsmedvetna äventyrare
Hela 80 procent av resenärerna som säkrade en resa till Destination okänd var mellan 50 och 79 år gamla. Populärast var resorna inom åldersgruppen 60 till 69 år, som stod för drygt 30 procent av försäljningen. Åldersgruppen 20-29 år stod för endast åtta procent av försäljningen.
Äventyrsandan kommer dock med viss reservation, för även om vi vågar att Go. Live a little, vill vi fortfarande säkerställa viss komfort. Apollos resor till Destination okänd delades in i två kategorier: Standard respektive Plus, där den senare säkerställer ett hotell med minst fyra solar. Så mycket som 80 procent av svenskarna valde den sistnämnda Live a little Plus!
- Komfort är generellt alltid viktigt för oss när vi reser, och kanske ännu viktigare när vi bokar en resa utan att veta var i världen vi hamnar. För en stor andel av oss är semestern trots allt årets stora höjdpunkt, så även om vi vågar kasta oss ut i det okända är det förståligt att vi också vill kvalitetssäkra resan, fortsätter Miller Kinge.
Nyckelord
Kontakter
Sandra Miller KingeChief Communications & Growth Officer
Tel:+46 8 673 91 00Tel:+46 8 673 91 00sandra.kinge@apollo.seBilder
Länkar
Om
Apollo är en av Nordens ledande researrangörer med uppåt 500 medarbetare och en miljon resenärer årligen. Med oss kan kunder resa till hela världen, oavsett om de vill åka på en avslappnande sol- och badsemester, ta en träningsvecka i värmen eller spendera en weekend i någon spännande storstad. Vi arrangerar charterresor, träningsresor, cityresor och kryssningar och erbjuder dessutom säker bokning av flyg och hotell separat om kunden föredrar att själv sätta ihop sin resa.
Apollo bildar tillsammans med specialistarrangörerna Golf Plaisir, Lime Travel och Xtravel samt sportresorten Playitas, gruppen DER Touristik Nordic AB. Vi är sedan 2015 del av den privatägda tyska koncernen REWE med över 300 000 medarbetare. Apollo arbetar aktivt för hållbartresande och socialt ansvar och vi samarbetar med SOS Barnbyar, Ecpat, SOK (Sveriges Olympiska Kommitté). Apollo är Travelife-certifierade sedan 2015. www.apollo.se
Följ Apollo
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Apollo
Apollo Sports-hotellet Monte Feliz blir «Powered by Playitas»16.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Gran Canarias första och enda sporthotell blir nu ännu bättre med den välrenommerade kvalitetsstämpeln «Powered by Playitas».
Apollo och Jettime utökar samarbetet15.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Apollo och Jettime har precis ingått ett nytt avtal som gäller i två år, från april 2026 till april 2028. Avtalet omfattar både sommar- och vintertrafik och stärker samarbetet mellan de två företagen, så att ännu fler semesterresenärer kan njuta av direktflyg, skandinavisktalande kabinpersonal och service på deras nivå.
AI ska hjälpa Apollos kunder att snabbare hitta sin nästa drömresa11.12.2025 08:45:00 CET | Pressmeddelande
Inför vintersäsongen lanserar Apollo två AI-drivna bildprojekt som både höjer kvaliteten i de digitala kanalerna och gör webb och app mer tillgängliga för alla. Lösningarna, utvecklade tillsammans med CRMK, ger stora tidsbesparingar och en bättre kundupplevelse.
De 10 största resetrenderna för 20269.12.2025 08:15:00 CET | Pressmeddelande
2026 blir året då vi reser mer personligt, mer lekfullt och med lite mer mening. Här är de tio starkaste trenderna som experterna menar kommer att prägla reslusten nästa år.
Storsuccé för ny charterlinje från Växjö!2.12.2025 08:50:00 CET | Pressmeddelande
Apollo kan redan nu meddela att 25 % av resorna från Växjö till nyheten Preveza på det grekiska fastlandet för sommaren 2026 redan är sålda.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum

