Destination okänd: Slutsålt!

För en vecka sedan återlanserade Apollo sina populära resor till Destination okänd. Resor som i praktiken innebär att resenären bokar en paketresa, utan att veta var i världen de hamnar.
När konceptet lanserades för första gången, innan pandemin, överträffade försäljningen alla förväntningar och intresset var inte lägre den här gången. Redan efter två dagar sålde resorna slut, vilket bidrog till att Apollo fyllde på med fler avångar, och även dessa blev snabbt slutsålda.
- Engagemanget kring återlanseringen av Destination okänd har varit enormt. De första resorna såldes redan några minuter efter släppet, och därefter var det fortsatt full fart. Det är otroligt roligt att se hur vågade och äventyrliga svenskarna är, säger Sandra Miller Kinge, Kommunikationschef på Apollo.
Kvalitetsmedvetna äventyrare
Hela 80 procent av resenärerna som säkrade en resa till Destination okänd var mellan 50 och 79 år gamla. Populärast var resorna inom åldersgruppen 60 till 69 år, som stod för drygt 30 procent av försäljningen. Åldersgruppen 20-29 år stod för endast åtta procent av försäljningen.
Äventyrsandan kommer dock med viss reservation, för även om vi vågar att Go. Live a little, vill vi fortfarande säkerställa viss komfort. Apollos resor till Destination okänd delades in i två kategorier: Standard respektive Plus, där den senare säkerställer ett hotell med minst fyra solar. Så mycket som 80 procent av svenskarna valde den sistnämnda Live a little Plus!
- Komfort är generellt alltid viktigt för oss när vi reser, och kanske ännu viktigare när vi bokar en resa utan att veta var i världen vi hamnar. För en stor andel av oss är semestern trots allt årets stora höjdpunkt, så även om vi vågar kasta oss ut i det okända är det förståligt att vi också vill kvalitetssäkra resan, fortsätter Miller Kinge.
Nyckelord
Kontakter
Sandra Miller KingeChief Communications & Growth Officer
Tel:+46 8 673 91 00Tel:+46 8 673 91 00sandra.kinge@apollo.seBilder
Länkar
Om
Apollo är en av Nordens ledande researrangörer med uppåt 500 medarbetare och en miljon resenärer årligen. Med oss kan kunder resa till hela världen, oavsett om de vill åka på en avslappnande sol- och badsemester, ta en träningsvecka i värmen eller spendera en weekend i någon spännande storstad. Vi arrangerar charterresor, träningsresor, cityresor och kryssningar och erbjuder dessutom säker bokning av flyg och hotell separat om kunden föredrar att själv sätta ihop sin resa.
Apollo bildar tillsammans med specialistarrangörerna Golf Plaisir, Lime Travel och Xtravel samt sportresorten Playitas, gruppen DER Touristik Nordic AB. Vi är sedan 2015 del av den privatägda tyska koncernen REWE med över 300 000 medarbetare. Apollo arbetar aktivt för hållbartresande och socialt ansvar och vi samarbetar med SOS Barnbyar, Ecpat, SOK (Sveriges Olympiska Kommitté). Apollo är Travelife-certifierade sedan 2015. www.apollo.se
Följ Apollo
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Apollo
Rekordhög efterfrågan på träningsresor7.6.2023 13:00:00 CEST | Pressmeddelande
Antalet resenärer till Apollos sport- och träningshotell ökade med hela 40 procent i maj jämfört med samma period förra året. Generellt sett har försäljningen av träningsresor femdubblats jämfört med föregående år.
Resfeber bland svenska barnfamiljer!7.6.2023 07:30:00 CEST | Pressmeddelande
Apollo rapporterar om rekordstor efterfrågan på solsemester bland svenska barnfamiljer i sommar. Hos researrangören har nu antalet bokningar för barnfamiljer fördubblats jämfört med före pandemin.
Nyheter! Apollo lanserar resor till Sharm el Sheikh2.6.2023 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Nu återvänder den tidigare favoriten äntligen till Apollos vinterprogram.
Bli certifierad yogalärare med Apollo!29.5.2023 13:00:00 CEST | Pressmeddelande
I samarbete med Satwik School of Yoga lanserar Apollo en komplett yogalärarutbildning på 200 timmar, certifierad av Yoga Alliance.
Tofflor, morgonrock och sängkläder - detta tar svenskarna med sig från sitt hotellrum16.5.2023 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Under semestern passar många på att slappna av, njuta och skapa nya minnen. Förutom att inskaffa sig en och annan souvenir visar en ny undersökning från researrangören Apollo att ett och annat föremål från hotellrummet följer med hem. Men vad är populärt att ta med sig? Och vad plockar svenskarna med sig hemifrån inför semestern?
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum