studentum.sestudentum.se

Digitala Vägledarträffen 2020

Vägledarträffen 2019

Med spännande föreläsningar från Grillska gymnasiet och Snitz gymnasium siktar Vägledarträffen 2020 på att bli en förmiddag fylld av inspiration och kunskapsutbyte vägledare emellan.

Det är fjärde året i rad som Vägledarträffen arrangeras och detta år blir det lite annorlunda. Anna Hansback, eventansvarig för Vägledarträffen, utvecklar:
- "Det är andra omständigheter i år jämfört med tidigare. Vi fick vara kreativa för att hitta lösningar där så många som möjligt kan ta del av förmiddagen och beslutade oss för att köra digitalt. Vi tror att det är den bästa lösningen då vi vet hur uppskattad träffen brukar vara och att ställa in helt kände vi inte var ett alternativ. För oss var det självklart att hellre ställa om än in. Vi har många anmälda deltagare och det visar att viljan att fortsätta utvecklas hos studie- och yrkesvägledare är stark"

Med hänsyn till omvärlden var en fysisk möteplats för Vägledarträffen 2020 inte möjlig. Istället kommer Vägledarträffen ske digitalt via verktyget Zoom. För att läsa mer om den digitala Vägledarträffen klicka här

Varmt välkomna!

Vägledarträffen 2019