Ideon Science ParkIdeon Science ParkIdeon Science Park

Drygt 2 000 besökare och många jobbmöten på IT-mässan i Lund

Drygt 2000 personer besökte dagens IT-mässa på Ideon Science Park i Lund. 67 företag var på plats och letade personal till 800 tjänster. En snabb utvärdering visar att både arbetsgivare och arbetssökande var nöjda med arrangemanget. I höst blir det en ny mässa och många företag har redan visat intresse för att komma tillbaka. Dagens mässa som var den 14:e arrangerades av Arbetsförmedlingen i samarbete med Ideon Science Park och Lunds Kommun.

– Det stora intresset visar på det vi redan vet, att talang attraktion är en av de viktigaste sakerna vi kan jobba med så att företagen kan växa i den takt de vill, säger Mia Rolf, VD Ideon Science Park

– Vi är väldigt nöjda med dagen och ser att mässan spelar en viktig roll för tillväxten i regionen inom flera branscher där IT-kompetens behövs. För att lyckas med detta krävs ett nära samarbete mellan Arbetsförmedlingen och näringslivet, säger Carolina Gianola, chef Arbetsförmedlingen i Lund

Tjänsterna fanns inom tjänster inom utveckling, front end, back end, fullstack-utvecklare, testutvecklare, arkitekter, systemutvecklare, NET-utvecklare, technical writer, tekniker inom helpdesk och support samt onsite. Även ingenjörer inom elektronik och mekanik var eftertraktade.

För information:

Lotta Wessfeldt, Senior Relationship Manager Ideon Science Park Lotta.Wessfeldt@ideon.se.

Enya Persson, Content Manager Ideon Science Park enya.persson@ideon.se

Carolina Gianola. arbetsförmedlingschef, 010-486 36 14

Presskontakt: Lena Lithner Soutkari, pressekreterare, 010-486 9720

IT-Mässan film
Fler videor

Nybakade programmerare finnes! När Skånska IT branschen skriker efter kompetenser går de första MatchIT-kandidaterna ut i arbetslivet efter fullgjord utbildning och praktik.24.4.2019 08:00:00 CESTPressmeddelande

Den skånska IT branschen är glödhet och företagen slåss om kompetensen. Varje år saknas flera tusen programmerare av företag som vill växa i regionen, senaste IT mässan på Ideon den 11 april erbjöd 800 jobb. MatchIT-projektet har genererat stort engagemang från åtta företag i Skåne, och MatchIT vill gärna hitta fler företag att engagera. Nu går första omgången kandidater ut på en stekhet arbetsmarknad, och de första har redan fått jobb.

Ideon Open creates Extreme Co-Creation Lab at Dreamhack 2018 together with Mionix and CEVT to explore future gaming and mobility solutions30.11.2018 10:36:30 CETPressmeddelande

What is the future of gaming? What does the future of cars look like? And what happens if you mix these two scenarios? In order to better understand the future of autonomous cars, the mobility innovation company CEVT (China Euro Vehicle Technology) engaged Ideon Open to explore these questions in an open innovation format.

UNOPS opens global innovation centre in Sweden at Ideon Science Park28.11.2018 16:00:00 CETPressmeddelande

UNOPS, the UN Office for Project Services have decided to open a global innovation centre in Sweden and Lund in collaboration with Ideon Science Park. The venture is funded by Vinnova. The new centre is the second science and innovation centre launched by UNOPS this year, following the launch of a similar initiative in Antigua and Barbuda. This is a part of their strategy to reach the global development goals within Agenda 2030.