Efter fredagsmyset – Livet med en nypa salt – Nytt reklamkoncept från OLW
När fredagsmys sjöngs in i svenska folkets hjärtan 2009 såg världen lite annorlunda ut. I vår allt mer stressade och uppkopplade tid vill OLW med glimten i ögat påminna oss om att ta livet lite lättsammare lite oftare, och lanserar därför ett nytt samtida reklamkoncept,
Livet med en nypa salt, en slogan som i högsta grad gäller i dubbel bemärkelse.
– Vi vill uppmuntra folk att lägga måsten och stress åt sidan och påminna om att man inte alltid behöver ta sig själv och annat på så stort allvar – ta livet med en nypa salt helt enkelt. Det behöver inte vara på just en fredag. Vi på OLW ser det som en livsfilosofi, där man ger sig själv och andra utrymmet att njuta av både livet och snacks på olika kravlösa sätt, säger Viktoria Thormark, Marknadschef på OLW.
I början av året inledde OLW ett nytt samarbete med reklambyrån Volt, och resultatet är en kampanj med en lekfull, glad och humoristisk ton som visas i mediekanaler såsom tv, bio, sociala kanaler och utomhusreklam.
– Snacks är en växande produktkategori och de viktigaste drivkrafterna bakom konsumtionen är god smak, kvalitet och njutning. Njutning är både smaken i sig men också stämningen i stunden, där OLW spelar en roll. Det är dags att också påminna om OLW:s arv som just stämningshöjare. Det visar vi tydligt med konceptet där en skön och kravlös stämning tydliggörs genom livsnjutande personer i olika situationer i våra reklamfilmer, och med den goda smaken som bokstavligen studsar ut ur den nya förpackningsdesignen och på utomhusreklamen, säger Viktoria Thormark.
OLW är en svensk stolthet från hjärtat av Värmland som i över 50 år har gått sin egen väg genom att stå för det härliga i livet. Att förvalta det kommunikativa arvet, med gemenskap och mys i nya tider, och samtidigt framhäva OLW:s humor, är viktiga ingredienser i kampanjen.
För fler bilder, besök vårt pressrum https://www.mynewsdesk.com/se/orklacs
Kontakter
Ulrika StenKommunikationschef
Tel:010-142 55 50ulrika.sten@orkla.seBilder
Om
Orkla Confectionery & Snacks Sverige AB
Orkla Confectionery & Snacks Sverige AB är marknadsledare inom kex och snacks med välkända och starka varumärken inom respektive kategori. Bolaget har 700 medarbetare och en omsättning på över en miljard. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets anläggningar finns i Filipstad (snacks), Kungälv (kex/kakor) och Nöbbelöv (potatislager). Bolaget är en del av den norska börsnoterade Orkla-koncernen, som är den största leverantören av märkesvaror till dagligvaruhandeln i Norden. Bolagets portfölj omfattar många av Sveriges mest älskade varumärken, som till exempel OLW, cheez doodles, Göteborgs, Ballerina, Singoalla, Brago m.fl.
Följ Orkla Confectionery & Snacks Sverige AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Orkla Confectionery & Snacks Sverige AB
Orkla satsar ännu mer på Maskrosbarn10.4.2019 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Orkla Confectionery & Snacks fördjupar nu samarbetet med barnrättsorganisationen Maskrosbarn. Samarbetet innebär att företaget stöttar så att Maskrosbarn har förutsättningen att fortsätta med både sin viktiga stödverksamhet och sitt påverkansarbete. Fabriksbesök, aktiviteter på sociala medier och intern aktivering står på agendan.
Bok och kex för en inspirerande och god lässtart25.3.2019 11:55:54 CET | Pressmeddelande
Att ge alla barn en god lässtart är målet för boken ”Hur låter bokstaven?” och Brago Bokstavskex. Tillsammans gör de nu en satsning för att inspirera och visa på hur barns läsinlärning kan stimuleras på ett lekfullt sätt, ett sätt som dessutom har stöd i forskning. Hur det går till visar bokens författare senare i veckan på BARNmässan i Karlstad.
OLW utökar (tillfälligt) sitt veganska utbud15.3.2019 10:37:45 CET | Pressmeddelande
Baljväxter har blivit ett populärt komplement till de vanliga potatischipsen och både linschips och kikärtschips har det senaste året sett dagens ljus. Allt fler konsumenter väljer också att utesluta animaliska produkter ur sin kost. OLW lanserar nu en vegansk limited edition nyhet – Kikärtschips Fresh Salsa.
Årets goda sommarnyhet – favoritchipsen tillbaka på hyllorna!14.3.2019 09:11:00 CET | Pressmeddelande
Förra året lanserade OLW två sommarchipssmaker – Creamy Summer BBQ och Grilled Cheddar Chillies. Potatischipsen, som var en limited edition under sommaren, gjorde omedelbart succé. På konsumenternas begäran, och lagom till att längtan efter sommaren sätter in, gör chipsen nu äntligen en efterlängtad comeback i butik.
Goda och nyttiga snacks ”on the go” - Granola Bites18.2.2019 13:47:51 CET | Pressmeddelande
Hälften av alla måltider som äts idag är mellanmål och 9 av 10 snacksar flera gånger om dagen. Med tanke på hur ofta vi äter något mellan måltiderna är det viktigt för många att mellanmålet är nyttigt såväl som gott. Anyday lanserar två goda Granola Bites som är ugnsrostade, utan tillsatt socker och veganska.