Einar Mattssons medarbetare bytte arbetsuppgifter med varandra

En dag varje år får medarbetarna på Einar Mattsson Fastighetsförvaltning byta roll och lära av varandra. ”Det här är en viktig dag för att vi ska utveckla vår kompetens och öka vårt samarbete. Det är grunden för att vi ska kunna ge kunderna en bra leverans”, sade vd Magnus Molin som under dagen hjälpte till att köra vinkelkap i en lokal på Södermalm.

Under dagen fick medarbetare hjälpa varandra med målet att lära nytt och skapa förståelse för varandras arbetsvardag. Det ger en positiv effekt när ekonomer får besöka en pågående renovering, fastighetstekniker får guidning i en undercentral, förvaltare får insikt i nyckelhanteringen i receptionen och biträdande förvaltare får hjälpa en snickare.

– Jag hade förmånen att få följa med fastighetstekniker Raimundo Contrares till en av de fastigheter där jag har ansvar för uthyrning och hyresgästkontakten. Vi ronderade fastigheten, kontrollerade att det var städat, att belysningen fungerade, och var i undercentralen och kontrollerade mätare. Jag kunde också hjälpa till att rulla in de nya matavfallskärlen i miljörummet inför att fastigheten ska få matavfallsinsamling. En väldigt bra dag, berättar Annika Otterstål, biträdande förvaltare.

Dagen präglades av stort engagemang, flit och glatt humör på många olika platser runt om i stan. Det bjöds också på visning av pågående renoveringsprojekt, besök i undercentraler, samt seminarium om uthyrningsfrågor, energieffektivisering och fiberlösningar.

Om Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB
Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB förvaltar drygt 14 200 bostäder samt kommersiella lokaler till ett värde om 63 miljarder kronor. Bolaget förvaltar bostäder och lokaler för en bred och etablerad grupp av fastighetsägare såväl som Einar Mattssons 6 000 egna bostäder. Med ett långsiktigt perspektiv på fastighetsaffären och gedigen kunskap erbjuder Einar Mattsson fastighetsägare en trygg, personlig och proaktiv förvaltning i syfte att utveckla kundens fastighetsvärden. Bolaget är en del av Einar Mattsson-koncernen som har varit verksam på Storstockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. Koncernens övriga verksamheter utgörs av fastighetsägande, byggproduktion, projektutveckling och övriga investeringar.

”Vi bygger fina lägenheter med bra materialval, och du hittar det där lilla extra”— fredagsporträttet med Åke Strömgren2.12.2022 10:00:00 CET | Blogginlägg

Med norrländsk trygghet, lugn och lång erfarenhet och kunskap hanterar platschef Åke Strömgren de flesta utmaningar. Lagkänslan är viktig på projektet Elddonet som han nu basar över. Han är stolt över att bygga Einar Mattsson-lägenheter som har det lilla extra. Ett SM-guld finns att stoltsera över och golf var ingen sport förrän Åke testade på det. Möt honom här:

Fastighetstekniker Yad bygger sin karriär på Einar Mattsson1.12.2022 06:00:00 CET | Nyheter

Vi träffar Yad Javidi för en fika på Luxlampan på Lilla Essingen. Denna nyfikna person började som fastighetstekniker på Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB i januari 2019. Nu pluggar han till byggnadsingenjör med inriktning mot renovering, ombyggnad och tillbyggnad (ROT) fram till maj när han examineras. Det är därför vi ses för en fika. Vad har han att berätta nu när hans första praktikperiod snart är avklarad.

”Vi kan lösa de tekniska utmaningar våra kunder står inför” — fredagsporträttet med Einar Storm25.11.2022 10:00:00 CET | Blogginlägg

Snabb som få rör sig arbetsledaren för teknisk förvaltning, Einar Storm, genom korridorerna på huvudkontoret. Snöskottningen måste hanteras och även en arbetsledare får fatta snöskyffeln och hjälpa till vid utsatta fastigheter. Sådan tur att matlagning fungerar som stressventil. Han är ännu på jakt efter sitt smultronställe och han avslöjar också en hemlighet. Lär känna Einar Storm: