Orkla Confectionery & Snacks Sverige AB

Ett rutigt chips – nyhet från OLW

Ett helt nytt potatischips tar plats på den svenska marknaden när OLW lanserar Waffle Cut – ett chips med våffellikt mönster med en unik teknik där potatisen har skurits kors och tvärs. Allt för att maximera smakupplevelsen.

Stockholm, 1 februari: OLW lanserar nu en helt ny typ av chips med en speciell teknik där potatisen är skuren kors och tvärs vilket skapar ett våffellikt mönster. Resultatet; ett rutigt chips som är extra krispigt och med en textur som gör att kryddan fastnar bättre. Allt för att maximera smakupplevelsen.

- Vi har en lång erfarenhet av olika räfflingar och vår senaste tillökning är ett rutigt chips med ett våffellikt utseende. Vi vet att konsumenten tycker att smak och krispighet är viktigt och därför är det extra roligt att lansera Waffle Cut. Ett chips med en unik skärning som inte bara gör chipsen fina och titta på, de blir framför allt extra krispiga och smakfulla, säger Stine B. Strømberg, produktchef för OLW.

Den svenska potatisen
Precis som med OLW:s standardchips använder snacksjätten svensk potatis av bästa kvalité. Potatisen odlas i Nöbbelöv i Skåne och transporteras sedan till OLW:s fredagsmysfabrik i Filipstad där potatisen skivas samt räfflas till spröda krispiga och goda chips.

Waffle Cut kommer i de populära smakerna Sourcream & Onion och Cheddar & Chipotle och är det första chipset med den här typen av räffla i Sverige.

Orkla Confectionery & Snacks Sverige AB
Svetsarvägen 15