Ideon Science ParkIdeon Science Park

EXINI Agreement with FUJIFILM Toyama Chemical Co. in Japan

As of June 18, 2019, EXINI, a wholly owned subsidiary of Progenics Pharmaceuticals Inc. has entered into a licence and transfer agreement with FUJIFILM Toyama Chemical Co, Ltd. (FFTC) for the rights to Automated Bone Scan Index (aBSI) product in Japan for use under the name BONENAVI.

aBSI has become an integral component of prostate cancer practice patterns in Japan, and we are delighted to continue our relationship with FFTC, a leading Japanese pharmaceutical and diagnostic company, to offer this optimized and quick response technology solution to support physician treatment decisions for prostate cancer patients.

Automated Bone Scan Index

The automated Bone Scan Index (aBSI) technology, developed by EXINI Diagnostics AB, gives a fully quantitative assessment of bone scans that incorporates inferred masses of all lesions. The computed index reflects the proportion of the total skeleton mass that is observed to have tumor involvement1. In a prospectively defined multi-institutional phase 3 study with 721 metastatic prostate cancer patients, aBSI was found to be an independent prognostic determinant of overall survival and the study supported using aBSI in the design and eligibility for clinical trials for systemic therapies for metastatic castration-resistant prostate cancer2.

As of 2017, aBSI is provided as a secure and compliant web application readily available from a web browser by logging in to, www.bonescanindex.com.  In Europe, the device is CE-marked according to MDD 93/42 EEC, and is available for clinical use in Austria, Denmark, France, Germany, Ireland, Netherlands, Sweden, Switzerland, UK.

EXINI Diagnostics AB

EXINI Diagnostics AB was established in 1999 to commercialize AI methods for automated analysis of diagnostic images developed by a research group at Lund University. As a certified medical device manufacturer, EXINI has developed automated analysis platforms for cardiac, brain and bone scans. The company has always been innovative, developing web-based systems in the early 2000s.

EXINIs most widely distributed platform is used to calculate the automated Bone Scan Index, which quantifies the bone tumor burden in patients with metastatic prostate cancer. This platform has been installed at about 1,000 hospitals worldwide. In 2015, EXINI was acquired by Progenics Pharmaceuticals Inc. for developing patient centric AI technologies for PSMA-targeted theranostic agents.

Images

About Ideon Science Park

Subscribe to releases from Ideon Science Park

Subscribe to all the latest releases from Ideon Science Park by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Ideon Science Park

Ideon Science Park fördjupar samarbetet med universitet, näringsliv och lokala och regionala samhället16.6.2022 14:11:10 CEST | Pressmeddelande

Ideon Science Park omfattar bolag Ideon Innovation, Ideon AB och Ideon Open och som ett led i att utveckla och förstärka rollen som Internationell Science Park inom Tech och Deeptech, slås verksamheterna samman. Efter sommaren kommer Ideon Science Park AB, med ny ägarbild och tydligare verksamhetsinriktning att fördjupa samarbetet med universitet, näringsliv och lokala och regionala samhället. Verksamhetsansvarig för Ideon Science Park tills vidare är Anders G Nilsson, f.n. VD för Ideon Innovation och Ideon Open och operativt ansvarig är Lotta Wessfeldt, f.n. VD för Ideon AB. "Vi har under snart ett år arbetat intensivt med att utveckla vår verksamhetsidé och förbereda för att ta ett kliv framåt för att fortsätta vara en internationellt sett relevant och värdeskapande Science Park - säger Lotta . Det är också viktigt för oss att kunna tydliggöra vår strategiska inriktning mot Tech och Deeptech för att kunna möta Lunds universitets starka forskningsområden - tillägger Anders " Nuvarande

Sveriges fjärde ESA BIC hamnar i Lund på Ideon Science Park17.8.2021 10:30:00 CEST | Pressmeddelande

Nu är det klart att Sveriges fjärde ESA BIC (European Space Agency Business Incubaton Centre Sweden) hamnar i Lund och mer exakt på Ideon Science Park. Inkubatorn Ideon Innovation, en del av Ideon Science Park, har väl etablerade samarbeten med näringslivet, Lunds universitet, Lunds kommun och övriga innovationsaktörer i regionen och därför har Lund valts som en självklar plats för rymdinkubatorn ESA BIC.

Ideon stipentiet 2021 går till Recilio - digitalt stöd för mental hälsa och motståndskraftiga organisationer1.6.2021 14:44:59 CEST | Pressmeddelande

Vinnare av 2021 års Ideon Stipendium på 25 000 SEK är startupföretaget Recilio på inkubatorn Ideon innovation. Grundarna Lisa Granath, CEO, Ida Wikholm, COO, Eugen Groh, HOS, samt deras diversifierade team visar höga ambitioner och starka entreprenörsegenskaper och har gjort stora framsteg på inkubatorn Ideon Innovation. Stipendiet är till minne av Ideon Societeten, en stiftelse som nu är nedlagd, men som bestod av viktiga personer för Ideons uppstart 1983.