Ideon Science ParkIdeon Science Park

EXINI Agreement with FUJIFILM Toyama Chemical Co. in Japan

As of June 18, 2019, EXINI, a wholly owned subsidiary of Progenics Pharmaceuticals Inc. has entered into a licence and transfer agreement with FUJIFILM Toyama Chemical Co, Ltd. (FFTC) for the rights to Automated Bone Scan Index (aBSI) product in Japan for use under the name BONENAVI.

aBSI has become an integral component of prostate cancer practice patterns in Japan, and we are delighted to continue our relationship with FFTC, a leading Japanese pharmaceutical and diagnostic company, to offer this optimized and quick response technology solution to support physician treatment decisions for prostate cancer patients.

Automated Bone Scan Index

The automated Bone Scan Index (aBSI) technology, developed by EXINI Diagnostics AB, gives a fully quantitative assessment of bone scans that incorporates inferred masses of all lesions. The computed index reflects the proportion of the total skeleton mass that is observed to have tumor involvement1. In a prospectively defined multi-institutional phase 3 study with 721 metastatic prostate cancer patients, aBSI was found to be an independent prognostic determinant of overall survival and the study supported using aBSI in the design and eligibility for clinical trials for systemic therapies for metastatic castration-resistant prostate cancer2.

As of 2017, aBSI is provided as a secure and compliant web application readily available from a web browser by logging in to, www.bonescanindex.com.  In Europe, the device is CE-marked according to MDD 93/42 EEC, and is available for clinical use in Austria, Denmark, France, Germany, Ireland, Netherlands, Sweden, Switzerland, UK.

EXINI Diagnostics AB

EXINI Diagnostics AB was established in 1999 to commercialize AI methods for automated analysis of diagnostic images developed by a research group at Lund University. As a certified medical device manufacturer, EXINI has developed automated analysis platforms for cardiac, brain and bone scans. The company has always been innovative, developing web-based systems in the early 2000s.

EXINIs most widely distributed platform is used to calculate the automated Bone Scan Index, which quantifies the bone tumor burden in patients with metastatic prostate cancer. This platform has been installed at about 1,000 hospitals worldwide. In 2015, EXINI was acquired by Progenics Pharmaceuticals Inc. for developing patient centric AI technologies for PSMA-targeted theranostic agents.

Images

About Ideon Science Park

Subscribe to releases from Ideon Science Park

Subscribe to all the latest releases from Ideon Science Park by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Ideon Science Park

Vinnarna av Ideons Mentorskapsprogram 201929.5.2019 09:00:00 CESTPressmeddelande

Ideon Science Park arbetar för att bli en scaleup science park. Ett av verktygen för att hjälpa startups lära sig bli scaleup ledare är Ideons Mentorskapsprogram, där Ideons s k Sharp Minds Mentorer – scaleup ledare som gjort minst en lyckad scaleup resa på Ideon – ger 10 timmar av sin tid till nya tillväxtbolags grundare eller företagsledare. Nu presenteras Ideons Mentorskapsprogram vinnare för året 2019-2020.

Nybakade programmerare finnes! När Skånska IT branschen skriker efter kompetenser går de första MatchIT-kandidaterna ut i arbetslivet efter fullgjord utbildning och praktik.24.4.2019 08:00:00 CESTPressmeddelande

Den skånska IT branschen är glödhet och företagen slåss om kompetensen. Varje år saknas flera tusen programmerare av företag som vill växa i regionen, senaste IT mässan på Ideon den 11 april erbjöd 800 jobb. MatchIT-projektet har genererat stort engagemang från åtta företag i Skåne, och MatchIT vill gärna hitta fler företag att engagera. Nu går första omgången kandidater ut på en stekhet arbetsmarknad, och de första har redan fått jobb.

Drygt 2 000 besökare och många jobbmöten på IT-mässan i Lund12.4.2019 08:00:00 CESTPressmeddelande

Drygt 2000 personer besökte dagens IT-mässa på Ideon Science Park i Lund. 67 företag var på plats och letade personal till 800 tjänster. En snabb utvärdering visar att både arbetsgivare och arbetssökande var nöjda med arrangemanget. I höst blir det en ny mässa och många företag har redan visat intresse för att komma tillbaka. Dagens mässa som var den 14:e arrangerades av Arbetsförmedlingen i samarbete med Ideon Science Park och Lunds Kommun.