Ideon Science ParkIdeon Science Park

EXINI Agreement with FUJIFILM Toyama Chemical Co. in Japan

As of June 18, 2019, EXINI, a wholly owned subsidiary of Progenics Pharmaceuticals Inc. has entered into a licence and transfer agreement with FUJIFILM Toyama Chemical Co, Ltd. (FFTC) for the rights to Automated Bone Scan Index (aBSI) product in Japan for use under the name BONENAVI.

aBSI has become an integral component of prostate cancer practice patterns in Japan, and we are delighted to continue our relationship with FFTC, a leading Japanese pharmaceutical and diagnostic company, to offer this optimized and quick response technology solution to support physician treatment decisions for prostate cancer patients.

Automated Bone Scan Index

The automated Bone Scan Index (aBSI) technology, developed by EXINI Diagnostics AB, gives a fully quantitative assessment of bone scans that incorporates inferred masses of all lesions. The computed index reflects the proportion of the total skeleton mass that is observed to have tumor involvement1. In a prospectively defined multi-institutional phase 3 study with 721 metastatic prostate cancer patients, aBSI was found to be an independent prognostic determinant of overall survival and the study supported using aBSI in the design and eligibility for clinical trials for systemic therapies for metastatic castration-resistant prostate cancer2.

As of 2017, aBSI is provided as a secure and compliant web application readily available from a web browser by logging in to, www.bonescanindex.com.  In Europe, the device is CE-marked according to MDD 93/42 EEC, and is available for clinical use in Austria, Denmark, France, Germany, Ireland, Netherlands, Sweden, Switzerland, UK.

EXINI Diagnostics AB

EXINI Diagnostics AB was established in 1999 to commercialize AI methods for automated analysis of diagnostic images developed by a research group at Lund University. As a certified medical device manufacturer, EXINI has developed automated analysis platforms for cardiac, brain and bone scans. The company has always been innovative, developing web-based systems in the early 2000s.

EXINIs most widely distributed platform is used to calculate the automated Bone Scan Index, which quantifies the bone tumor burden in patients with metastatic prostate cancer. This platform has been installed at about 1,000 hospitals worldwide. In 2015, EXINI was acquired by Progenics Pharmaceuticals Inc. for developing patient centric AI technologies for PSMA-targeted theranostic agents.

Images

About Ideon Science Park

Subscribe to releases from Ideon Science Park

Subscribe to all the latest releases from Ideon Science Park by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Ideon Science Park

Dessa 30 tillväxtledare hjälper 10 skånska scaleups att växa7.4.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Ideon Science Park satsar på att öka tillväxten i Skåne genom ett beprövat koncept som leder till 25% tillväxt i snitt efter programmet. Sedan i höstas har Ideon Science Park avtal med Navigator Scaleup, som vunnit EU pris som bästa acceleratorprogram. Ideon utgör dess sydligaste nod i en nationell satsning stöttat av Sparbankernas Riksförbund. 9 bolag av 10 i en pilotfas har startats och 30 erfarna tillväxtledare har engagerat sig för att hjälpa till med sin kompetens. Nu letar Ideon Science Park efter det tionde bolaget - det finns en plats kvar för ett ägarlett bolag med kvinnlig grundare. Projektet finansieras av Region Skåne och Wihlborgs fastigheter.

SWEDEN ICT TAR VÅRA EKOSYSTEM UT I EUROPA - Ideon Science Park ett av Big Six17.11.2020 17:47:43 CET | Pressmeddelande

För att säkra Europas konkurrenskraft och nytta inom digitalisering gör EU med programmet Digital Europe en stor satsning där en del är att etablera ett nätverk med Europeiska Digitala Innovations Hubbar (EDIH). EDIHerna ska hjälpa småföretag och offentlig sektor i sin digitala transformation av processer, produkter och tjänster. Science Park-samarbetet Sweden ICT, där Ideon Science Park är en av sex science parks, är en plattform som stärker Sveriges position som ICT-nation – nu har Sweden ICT som en av femton svenska hubbar utsetts av Vinnova och Regeringskansliet att gå vidare till EU:s EDIH-urvalsprocess.

Med start igår: Ideon Coder Kids tredubblar till 300 barn och ungdomar när det nu går digitalt och samarbetar med fritidshem och skolor28.10.2020 09:03:08 CET | Pressmeddelande

Sedan 2017 arrangerar Ideon Science Park det populära Ideon Coder Kids på höstlovet. Hittills har det varit en hel dag med programmeringsaktiviteter för såväl nybörjare som mer erfarna kodare i åldern 8-12 år. 3 spännande nyheter för i år är att Ideon Coder Kids utökats till 3 dagar och blir digitalt, det finns för första gången ett Ideon Hackathon för ungdomar 13-15 år och projektet samarbetar i år med fritidshemmen i Lunds kommun och Staffanstorps kommun för åldersgruppen 8-10 år. Hittills är över 300 barn och ungdomar anmälda, vilket är en tredubbling jämfört med tidigare år.