Fastighetsägarna MittNord klättrar i arbetsplatstoppen

Undersökningsföretaget Great Place To Work har för tredje året i rad utsett Fastighetsägarna MittNord till en av Sveriges 25 bästa arbetsplatser. Eller 23 mer exakt. - Det är mycket glädjande förstås. Vi har länge arbetat målmedvetet för att skapa en kultur där medarbetarna på ett naturligt sätt blir en del av varandras arbetsmiljö och beslutsprocessen, säger Susanna Roback, vd.
Fastighetsägarna MittNords HR-chef Petra Skoglund och vd Susanna Roback.

På uppdrag av sina kunder genomför undersökningsföretaget Great Place To Work (GPTW) årligen en omfattande arbetsplatsstudie som bygger på hur medarbetarna uppfattar företagskulturen och ledarskapet hos sin arbetsgivare.

- För oss på Fastighetsägarna MittNord är det jätteviktigt att säkerställa att vi har en bra arbetsplats. Konkurrensen om bra medarbetare med rätt kompetens är stor och det har blivit allt viktigare för varje organisation att ligga i framkant när det gäller attraktivitet, värderingar och medbestämmande, säger Susanna Roback.

För Fastighetsägarna MittNords del togs det första steget 2017 då ett samarbete med Great Place To Work inleddes. Sedan dess har företaget certifierats som ett Great Place To Work-företag sex år i rad. 2021 nådde man topp 25 i kategorin medelstora företag och har därefter klättrat en placering varje år.

- Vi känner stor stolthet över att vara en av Sveriges 25 bästa arbetsplatser. Det ligger ett långt och målmedvetet arbete bakom för att skapa en kultur där medarbetarna på ett naturligt sätt blir en del av varandras arbetsmiljö och beslutsprocessen. Eftersom vi är så utspridda i en stor region har vi jobbat hårt med information och involvering för att skapa samhörighet. Och vi är ödmjuka inför att det inte bara är att upprepa bedriften varje år, utan vi måste ha fortsatt stort fokus på medarbetarnas trivsel, säger HR-chef Petra Skoglund.

Företagen som ingår i den årliga medarbetarundersökningen delas in i olika segment beroende på antal anställda. Det är i kategorin 50-250 medarbetare som Fastighetsägarna MittNord placerar sig på plats 23.

Fastighetsägarna MittNords HR-chef Petra Skoglund och vd Susanna Roback.