Fler spökkvällar lagom till Halloween - Musikalen Ghost förlängs

Musikalfansen är ivriga att se Oscarsvinnaren Ghost. Idag släpps vårens biljetter till musikalen Ghost i Stockholm.

2Entertain - part of Moment Group

Scenen där huvudrollsinnehavarna drejar är en klassiker. Filmens musikalversion har nu nått China Teatern i Stockholm, efter att tidigare spelats på Broadway och West End. Regissören Anders Albien har, sin vana trogen, satt sin egen prägel på uppsättningen.

Filmen rönte stor framgång när den gick upp på biograferna 1990. I en minnesvärd scen sitter den sörjande Molly och drejar, när hennes bortgångne fästman omfamnar henne. Deras sammanflätade händer kring det roterande lerkruset, allt ackompanjerat av hitlåten ”Unchained melody”, blev snabbt en ikonisk filmscen. Kort därefter stod det klart att Ghost var årets mest inkomstbringande biofilm med Patrick Swayze, Demi Moore och Whoopie Goldberg i spetsen. Dessutom belönades filmen med två Oscarsstatyetter. En spöklik och rafflande historia, men också en kriminalgåta mitt i all romantik.

I musikalversionen återfinns bland annat Peter Johansson i huvudrollen Sam Wheat (Patrick Swayzes filmroll). Maria Lucia Heiberg-Rosenberg spelar Demi Moores filmroll, Bruno Mitsogiannis gör karaktären Carl Bruner och Gladys del Pilar tolkar Whoopi Goldbergs komiska och Oscarsvinnande roll, den spirituella och färgstarka.
Bara några veckor efter premiären står det klart att musikalen förlängs på China Teatern.
Idag släpps biljetterna till januari och februari 2019!

Musikalen ”Ghost” presenteras av 2Entertain och Vicky Nöjesproduktion

Manus och text: Bruce Joel Rubin
Musik och text: Dave Stewart och Glen Ballard
Regi: Anders Albien.
Svensk översättning: Anders Albien och Amanda Albien
Koreografi: Jennie Widegren, Bianca Fernström och Åsa Engman
Press: Magnus Stråberg, magnus@straberg.se

Kontakt 2Entertain:
Anna Andersson
Marknad- & Försäljningsansvarig
Tel: 0733-16 16 46

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Danny är tillbaka med ny scenshow på The Theatre, Gothia Towers i höst28.3.2019 15:19:37 CETPressmeddelande

Efter tre utsålda säsonger på Hamburger Börs i Stockholm och Gothia Towers i Göteborg (The Theatre) med sin publik- och kritikerhyllade show NU, så har Danny haft ett publikt uppehåll i närmare 2 år. Detta för att ladda batterierna till nästa stora show – ”The Run(a)way show”. En modern popshow med ett helt nytt scenuttryck, som kommer att ha urpremiär på The Theatre i GÖTEBORG den 31 oktober 2019.

2Entertain gör en samproduktion med marknadsledande aktör i Tyskland22.3.2019 12:21:51 CETPressmeddelande

2Entertain gör tillsammans med BB Promotion en samproduktion av musikalen Flashdance. BB Promotion är en av Tysklands ledande aktörer inom produktion och marknadsföring av musikal och show och ingår i Ambassador Theatre Group (ATG), global marknadsledare inom segmentet live entertainment. BB Promotion kommer att vara huvudansvariga för en turné med Flashdance, med 2Entertain som samproducent.