Fler spökkvällar lagom till Halloween - Musikalen Ghost förlängs

Musikalfansen är ivriga att se Oscarsvinnaren Ghost. Idag släpps vårens biljetter till musikalen Ghost i Stockholm.

2Entertain - part of Moment Group

Scenen där huvudrollsinnehavarna drejar är en klassiker. Filmens musikalversion har nu nått China Teatern i Stockholm, efter att tidigare spelats på Broadway och West End. Regissören Anders Albien har, sin vana trogen, satt sin egen prägel på uppsättningen.

Filmen rönte stor framgång när den gick upp på biograferna 1990. I en minnesvärd scen sitter den sörjande Molly och drejar, när hennes bortgångne fästman omfamnar henne. Deras sammanflätade händer kring det roterande lerkruset, allt ackompanjerat av hitlåten ”Unchained melody”, blev snabbt en ikonisk filmscen. Kort därefter stod det klart att Ghost var årets mest inkomstbringande biofilm med Patrick Swayze, Demi Moore och Whoopie Goldberg i spetsen. Dessutom belönades filmen med två Oscarsstatyetter. En spöklik och rafflande historia, men också en kriminalgåta mitt i all romantik.

I musikalversionen återfinns bland annat Peter Johansson i huvudrollen Sam Wheat (Patrick Swayzes filmroll). Maria Lucia Heiberg-Rosenberg spelar Demi Moores filmroll, Bruno Mitsogiannis gör karaktären Carl Bruner och Gladys del Pilar tolkar Whoopi Goldbergs komiska och Oscarsvinnande roll, den spirituella och färgstarka.
Bara några veckor efter premiären står det klart att musikalen förlängs på China Teatern.
Idag släpps biljetterna till januari och februari 2019!

Musikalen ”Ghost” presenteras av 2Entertain och Vicky Nöjesproduktion

Manus och text: Bruce Joel Rubin
Musik och text: Dave Stewart och Glen Ballard
Regi: Anders Albien.
Svensk översättning: Anders Albien och Amanda Albien
Koreografi: Jennie Widegren, Bianca Fernström och Åsa Engman
Press: Magnus Stråberg, magnus@straberg.se

Kontakt 2Entertain:
Anna Andersson
Marknad- & Försäljningsansvarig
Tel: 0733-16 16 46

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Positivt rörelseresultat för första kvartalet3.5.2024 09:39:59 CEST | Pressmeddelande

Vi inleder 2024 enligt förväntningarna med ett positivt rörelseresultat. Vår starka produktionsportfölj inom teater och musikal fortsätter att gå mycket bra och inleder året starkt samtidigt som våra eventbolag under kvartalet genomfört flertalet större projekt och presterar fortsatt ett mycket fint resultat. Parallellt har vi lanserat vårt egenutvecklade koncept SLiCE som hade premiär i Göteborg den 8 mars. Våra affärsområden som verkar inom restaurangsegmentet märker däremot av konjunkturläget med lägre beläggning och ökat kostnadsläge.