Food truck från Årets Kock på plats i Göteborg under finalveckan

Årets Kock avgörs i Stockholm den 11–17 september. I samband med det rullar en food truck in i Göteborg och är på plats den 15 och 16 september. Då får alla chans att smaka på mattolkningar av tidigare vinnarna Martin Moses och Gustav Trädgårdh. Senare i veckan har tre Göteborgskockar chansen att ta hem titeln av årets upplaga.

För att göra Årets Kock-tävlingen mera publik och tillgänglig för alla så turnerar en food truck mellan Stockholm, Göteborg och Malmö under finalveckan. Food trucken bemannas av tidigare vinnare.

I Göteborg gästas trucken av Martin Moses (Årets Kock 2019) på Drottningtorget den 15 september, och Gustav Trädgårdh (Årets Kock 2010) på Järntorget den 16 september.

Kockarna serverar sina högkvalitativa tolkningar av take away luncher mellan klockan 11.30-14.00 och middagar mellan klockan 17.00 - 20.00 till förmånligt pris där alla intäkterna går till Bris.

– Det är spännande nu när branschen är som den är att visa på hur framstående och i framkant svensk matkultur är, säger Martin Moses, fjolårets vinnare av Årets Kock.

Hela tre kockar från Göteborg har kvalificerat sig till finalen i år. De är Jesper Jakobsson från Bhoga, Henric Herbertsson från SK Mat & Människor och Ola Wallin från Kroken & Blom.

– Tre kockar från Göteborg är i finalen, när hände det senast? Det påvisar hur framåt kockarna är och hur drivna krögarna är som stöttar och satsar på att placera Göteborg på matkartan, säger Martin Moses.

Årets Kock finalen – SM i professionell matlagning - sänds i år helt digitalt på TV4Play och vinnaren koras den 17 september. Bakom tävlingen står Arla och Spendrups.

Petra GamerdingerPR Manager - Press & Medierelationer

Presskontakt och pressansvarig på Göteborg & Co. Ansvarar för internationell destinations-PR i Tyskland och USA.

+46705723327petra.gamerdinger@goteborg.com