Förboka picknick på Skansen under midsommarhelgen

Picknick på Skansen gör det enklare för årets midsommargäster att njuta av ett stämningsfullt firande i linje med Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Flera av restaurangerna på Skansen erbjuder Corona-anpassade alternativ med färdiga picknick-korgar som kan köpas på plats eller förbokas via Skansens hemsida.

Midsommarflicka. Foto: Ola Högberg.

Skansens midsommarfirande blir inte som vanligt i år. Sveriges största friluftsmuseum kommer att ha öppet, men för att komma in krävs förköpsbiljett. Detta för att minska risken för trängsel på området. För att säkerställa ett så tryggt firande som möjligt, utökas picknickplatserna och flera av restaurangerna på Skansen erbjuder färdiga picknickkorgar att förtära på någon av Skansens många picknickplatser.

–Midsommargästerna har flera alternativ att välja bland. Man kan bland annat förboka Gubbhyllans stora picknickkorg innehållandes allt från picknickfilt till matig sallad och härligt surdegsbröd till sju sorters kakor. Krogen Stora Gungan har även ett middagserbjudande, säger Yvonne Nordlind, kommunikations- och marknadschef på Skansen.

Utöver picknickerbjudanden så går det även att boka bord på flera av restaurangerna och Gubbhyllan dukar dessutom upp grillköket utomhus. För samtliga och fullständiga erbjudanden från Gubbhyllan, Krogen Stora Gungan, Restaurang Solliden, Skansen Terrassen och Koloni, vänligen besök: https://www.skansen.se/sv/midsommar. Sista datum att förboka någon av Skansens picknickkorgar är 16 juni kl. 18.00.

Köp förköpsbiljett till Skansens midsommarhelg
Förköpsbiljett till Skansens midsommarhelg kan inte köpas på plats på Skansen utan bokas via www.ticketmaster.se/artist/midsommar-biljetter/1023927 där också alla biljettpriser listas. En administrationsavgift tillkommer till ordinarie biljettpris. Årskortsinnehavare betalar 60 kronor eftersom de i år måste ha förköpsbiljett för midsommarhelgen.

För mer information vänligen kontakta:

Yvonne Nordlind, kommunikations- och marknadschef, mobil: 0731-52 58 32

Midsommarflicka. Foto: Ola Högberg.