Företaget Delta-Sport GmbH återkallar träskallra och träleksaksdjur med hjul

Delta-Sport återkallar produkterna träskallra och träleksaksdjur med hjul sedan det visat sig att produkten i enstaka fall kan gå sönder och delas i smådelar. Detta genom att niten i fäststången respektive hjulaxeln lossnar. Leksakerna har sålts i samtliga av Lidl Sveriges butiker.

Tillverkare: Delta-Sport Handelskontor GMBH

Artikel: Träskallra och träleksaksdjur med hjul

Artikelnummer: 364427_2010

Märke: Playtive

Såld i Sverige under tidsperioden: 21/8 – 5/10 2021

Andra produkter av märket Playtive är inte drabbade. Vi på Lidl Sverige beklagar och ser allvarligt på det inträffade. Konsumenter som köpt varan ombeds returnera den till inköpsplatsen eller till närmaste Lidl-butik. Kunderna får självklart pengarna tillbaka, även utan uppvisande av kassakvitto.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 203 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl Sverige bidrar till enklare mätning av kolhalten i jorden18.10.2021 10:30:00 CEST | Pressmeddelande

För snart ett år sedan valde Lidl Sverige att satsa 11 miljoner kronor på fem projekt inom ramen för Lidl Future Iniatives Hållbarhetsakuten. Ett av projekten, som drivs av företaget Inkonova, fokuserar på utvecklingen av mer kostnadseffektiva metoder för att mäta kolhalten i jorden. Hållbarhetsakuten bidrog med två miljoner kronor till projektet som Inkonova genomför i samarbete med forskningsinstitutet Rise, Hushållningsällskapet, Svensk Kolinlagring och Fjällbete.