Glädjeskutt för Sanna på Stockholms-börsen

Flytten från Bromölla till Stockholm blev starten på den stora karriären. Idag leder hon Sveriges populäraste tv-serie varje sommar. "På Börsen blir jag mer en egen person", säger Sanna Nielsen. Nu kommer det positiva resultatet av vinterns långa repetitioner: ”Mitt Sanna jag” på Hamburger Börs i Stockholm.

2Entertain - part of Moment Group

Sanna Nielsen är vinterns toppnamn på Stockholms livescen, ända fram till slutet av mars. Med mångmiljonpublik i tv-rutorna är det en efterfrågad artist som tar klivet in på Hamburger Börs. Uppladdningen har hon gjort i New York, med inspirerande besök på legendariska jazzklubbar och heta musikaler. Besöket i Harlem fick henne bland annat att ta in en gospelkör i showen.

– Det blir årets pampigaste show som drar in. Vi är alla fångade av en stormvind, säger hennes producent Mikael Gordon-Solfors och skrattar.

Snacka om succé. För redan innan premiären står det klart: ”Mitt Sanna jag" förlängs med flertal föreställningar i vår. Sanna Nielsen är entusiastisk när hon berättar om satsningen.

– Jag vill skapa en show som är intim, nära och personlig, berättar hon.

– Föreställningen har en ram som jag utgår från, med de låtar som betytt mycket under mina tidiga år. Därefter har jag lagt in egna hittar som Undo och Empty room. Sen gör jag som Springsteen och Lundell och improviserar, mycket kommer fram på scen när vi får feeling.

I ”Mitt Sanna jag” blandas allt från Motown-soul och Michael Jackson med Celine Dion och Fleetwood Mac. Förutom gränsöverskridande och oväntade låtversioner bjuder Sanna på personliga berättelser från sin karriär.

– Det blir mycket humor och anekdoter blandat med musiken. Mitt mellansnack är en monolog, men skriven av mig och deckardrottningen Camilla Läckberg. Dock utlovar jag ingen mordgåta, men det blir kan bli cliffhangers på andra sätt, säger Sanna med ett skratt.

– Vi kliver ut och lirar för att det är så otroligt kul. Det är egentligen allt det handlar om. En musikfest, med lite lyxig känsla, säger Sanna.

Sanna Nielsens show spelar på Hamburger Börs fram till 31 mars 2019.
Regi Vera Prada.
Kapellmästare är Stefan Brunzell.
Producent för föreställningen ”Mitt Sanna jag” är Mikael Gordon-Solfors

Foto: Mats Bäcker

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

PREMIÄR FÖR NYA KOMEDIN ”BAGAGE” MED ANNIKA ANDERSSON, GUSTAF HAMMARSTEN, EMMA PETERS OCH ROBIN STEGMAR PÅ LISEBERGSTEATERN!1.2.2019 10:37:50Pressmeddelande

Premiärkväll för romantiska komedin ”Bagage” med Annika Andersson, Gustaf Hammarsten, Emma Peters och Robin Stegmar i huvudrollerna på anrika Lisebergsteatern. Redan före premiären är flertalet extraföreställningar släppta och intresset för årets komedisatsning ”Bagage” är stort och spelas fram till den 30 mars 2019!

MEGASUCCÉ FÖR OLA SALO PÅ RONDO - NU SLÄPPS YTTERLIGARE 5000 BILJETTER1.2.2019 10:12:07Pressmeddelande

Torsdagen den 24 januari hade Ola Salo premiär för sin första egna show "It takes a fool to remain sane" på Rondo i Göteborg. Showen hyllades till skyarna av både publik och press. ”Storslaget, Salo” skriver Aftonbladet och ger showen FYRA PLUS. Även Göteborgs-Posten hyllar showen, ger FYRA FYRAR och skriver bland annat ”Ösigt och tajt”. Pressen är enig, Salo och hans ensemble överträffade alla höga förväntningar på showen. Smålandsposten gav FEM I BETYG och skrev att ”Salo levererade som aldrig förr”. Även DN lovordade showen och skrev ”Träffar rätt i hjärtat”.

Uppdatering avseende 2Entertains satsning på den tysktalande marknaden30.1.2019 15:21:39Pressmeddelande

2Entertains satsning på den tysktalande marknaden avbryts i nuvarande format. Satsningens resultatpåverkan på koncernen under fjärde kvartalet 2018 uppgick till -10 msek och totalt för helåret till -17,8 msek. Arbete pågår med att utröna om förutsättningar finns för att, med mindre risktagande, fortsätta satsningen genom att öppna för ett samarbete med ett av Tysklands största produktionsbolag. Resterande kostnader för satsningen i nuvarande format beräknas uppgå till cirka 3 msek.