Lidl Sverige

Godaste tacosåsen till fredagsmyset finns på Lidl

Dela
När Göteborgs-Postens konsumentpanel testar svenskarnas favorit – tacosåsen – kammar Lidls ”Snack Day Tacosås medium” hem förstaplats. ”Välkryddad med fyllig syrlighet” och ”Smakar hemmagjord” är två av omdömena från panelen.

Tacos, den svenska nationalrätten, blir inte komplett utan tacosåsen som smaksättare. Tillsammans med norrmännen äter svenskarna mest tacos i Europa, och under både 2020 och 2021 var det den vanligaste helgrätten. GPs konsumentpanel har nu sagt sitt om tacosåserna och Lidls egen Snack Day Tacosås medium kammade hem förstaplats med omdömen som: ”Smakar hemmagjord.” ”Välkryddad med fyllig syrlighet.” ”Syran från vinäger och den påtagliga chilin höjer friskheten på tomatsmaken.” ”Stark eftersmak som sitter i, bra för den som gillar hetta i tacon.”

- Tacos har sin givna plats på fredagsmyset och vi är mycket glada över att Snack Day Tacosås medium kammade hem en förstaplats. Vi har allt för fredagsmyset på Lidl och det här testet visar på att även tacosen är av högsta kvalitet till bästa pris, säger Robert Stekovic, Kommersiell Direktör på Lidl Sverige.

Lidls Snack Day Tacosås medium finns i alla Lidls 202 butiker och kostar 8,90 kronor för 230 gram.

Kontakter

Bilder

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Matriket fortsätter manifestera betydelsen av svenskt – intar Kungsträdgården den 3 – 16 juni4.6.2024 08:53:58 CEST | Pressmeddelande

Matriket är det gemensamma varumärket för Lidl Sveriges egna svenskproducerade livsmedel. Det är också varumärket som har det bredaste sortimentet av enbart Från Sverige-märkta produkter. Ett år efter lanseringen har 53 procent av de svenska hushållen kännedom om Matriket, enligt YouGov. Nu fortsätter Lidl Sverige att stärka betydelsen av svenskproducerad mat genom att bjuda in Sommarstockholm till Kungsträdgården under två veckor.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye