Godaste tacosåsen till fredagsmyset finns på Lidl
Tacos, den svenska nationalrätten, blir inte komplett utan tacosåsen som smaksättare. Tillsammans med norrmännen äter svenskarna mest tacos i Europa, och under både 2020 och 2021 var det den vanligaste helgrätten. GPs konsumentpanel har nu sagt sitt om tacosåserna och Lidls egen Snack Day Tacosås medium kammade hem förstaplats med omdömen som: ”Smakar hemmagjord.” ”Välkryddad med fyllig syrlighet.” ”Syran från vinäger och den påtagliga chilin höjer friskheten på tomatsmaken.” ”Stark eftersmak som sitter i, bra för den som gillar hetta i tacon.”
- Tacos har sin givna plats på fredagsmyset och vi är mycket glada över att Snack Day Tacosås medium kammade hem en förstaplats. Vi har allt för fredagsmyset på Lidl och det här testet visar på att även tacosen är av högsta kvalitet till bästa pris, säger Robert Stekovic, Kommersiell Direktör på Lidl Sverige.
Lidls Snack Day Tacosås medium finns i alla Lidls 202 butiker och kostar 8,90 kronor för 230 gram.
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seBilder
Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Matriket fortsätter manifestera betydelsen av svenskt – intar Kungsträdgården den 3 – 16 juni4.6.2024 08:53:58 CEST | Pressmeddelande
Matriket är det gemensamma varumärket för Lidl Sveriges egna svenskproducerade livsmedel. Det är också varumärket som har det bredaste sortimentet av enbart Från Sverige-märkta produkter. Ett år efter lanseringen har 53 procent av de svenska hushållen kännedom om Matriket, enligt YouGov. Nu fortsätter Lidl Sverige att stärka betydelsen av svenskproducerad mat genom att bjuda in Sommarstockholm till Kungsträdgården under två veckor.
Lidl introducerar plastfri gurka på den svenska marknaden28.5.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl lanserar nu en revolutionerande nyhet i grönsaksdisken: en gurka helt utan plastförpackning! I samarbete med det svenska innovationsbolaget Saveggy testas denna världsnyhet i Lidl Limhamn med start den här veckan. Lidl Sverige investerade i lösningen redan år 2020 och kommer att saluföras under Lidls egna varumärke Matriket.
Lidl gör succé på TikTok23.5.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
På mindre än en vecka blev Lidl störst på TikTok av alla dagligvarukedjor i Sverige. Kontot bjuder in följarna till att hänga med Lidls social media manager bakom kulisserna – och engagemanget har varit stort.
Lidls halloumi blir allt annat än grillad i nytt produkttest17.5.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
I ett nytt stort test av Aftonbladet testades 13 grill- och halloumiostar. Med varierade omdömen på ostarna kammade Lidls egna Eridanous halloumi hem fyra av fem möjliga poäng. ”En saftig halloumi med frisk smak av mynta” konstaterar testpatrullen.
Första spadtaget är taget för Lidls nya butik i Eslöv14.5.2024 13:51:47 CEST | Pressmeddelande
De senaste åren har Lidl Sverige vuxit snabbare än övriga i branschen och nu fortsätter Lidl att växa i Sverige. Förra året stod det klart att Lidl Sverige får grönt ljus att etablera sin första butik i Eslöv kommun. Idag togs det första spadtaget för den nya butiken vid Bergarondellen.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum