Göteborg är en av världens bästa matdestinationer!

National Geographic har listat 2019 års bästa matdestinationer i världen. Med på listan finns Göteborg och Västsverige som enda nordiska destination.

Foto: Tina Stafrén/Göteborg & Co.

Fika, fisk och skaldjur och innovativ lokal öl är några av anledningarna till att Göteborg och Västsverige är en av de 17 destinationer som National Geographic anser är de bästa matdestinationerna i världen just nu. Utanför Göteborg nämns Salt & Sill på Klädesholmen och skaldjurssafari i Bohuslän.

Utöver Göteborg är bland andra Bologna, Beirut, San Sebastian, Western Cape och Mendoza med på listan.

Läs hela artikeln här: https://www.nationalgeographic.co.uk/travel/2019/02/worlds-best-food-destinations-2019

Foto: Tina Stafrén/Göteborg & Co.

Göteborgarnas historiefrågor blir film i samarbete mellan Göteborgs 400-årsjubileum och Göteborgs Stadsmuseum4.6.2019 16:00:00 CESTPressmeddelande

Byggdes Göteborg verkligen i ett träsk? Vem var biskopen i Biskopsgården? Och varför finns det ingen spårvagn nummer 12? Göteborgs 400-årsjubileum tillsammans med Göteborgs Stadsmuseum efterlyser göteborgarnas frågor om Göteborgs historia. Tio frågor får svar i videoserien ”Hur hamnade vi här?” som sänds i sociala medier i höst.