Göteborgsaktörer laddar för coronasäkrat sportlov

Skidåkning i Brudarebacken, vandring längs Gotaleden och härliga luncher utomhus. I år har stadens aktörer verkligen ansträngt sig att sätta samman ett coronasäkrat utbud av aktiviteter. Det finns massor att göra med sina nära och kära i Göteborg och dess omgivningar.

Denna bild är en del av Göteborg & Co:s sportlovskampanj 2021.

Göteborg har ett stort utbud med fartfyllda aktiviteter. Här finns till exempel skidåkning både i Brudarebacken i centrala stan och i Alebacken, längdskidåkning inomhus i Skidome och en hinderbana utomhus i Kviberg. Eller kanske ett vinterbad från en fin plats längs kusten lockar den modige?

–För den som är hemma i Göteborg på sportlovet i år finns ett bra utbud av coronasäkra aktiviteter. Vi vill gärna uppmuntra göteborgarna att upptäcka mer av sin omgivning, säger Jessica Westh, affärsutvecklare på Göteborg & Co.

För de familjer som gillar naturen och spännande utflykter, går det att botanisera bland Göteborgs utbud av fina vandringsleder så som Gotaleden, som går från centrala stan till Alingsås och Vildmarksleden, som går från Skatås till Hindås. Längs lederna kan en upptäcka flertalet grottor och hitta magiskt fina platser att stanna till vid för en härlig fika- eller grillstund.

De som hellre vill ta det lite lugnt kan ge sig ut på en promenerad i staden, som svämmar över av utomhuskonst, samtidigt som en njuter av en lunch eller fika på en av Göteborgs vinteröppna uteserveringar. Vill en dessutom addera lite shopping i programmet följer butikerna de rekommenderade restriktioner, allt för att göra det till en säker upplevelse.

För att lyxa till det vid sidan om aktiviteterna, så erbjuder många av Göteborgs hotell fina sportlovspaket, som förvandlar ett par lediga dagar till en fullfjädrad semester. Njut av fluffiga kuddar och room service för en välförtjänt paus från vardagen.

Läs mer om aktiviteterna under sportlovsveckan här: https://www.goteborg.com/sportlov-i-goteborg-2021/

Petra GamerdingerPR Manager - Press & Medierelationer

Presskontakt och pressansvarig på Göteborg & Co. Ansvarar för internationell destinations-PR i Tyskland och USA.

Tel:+46705723327petra.gamerdinger@goteborg.com

Denna bild är en del av Göteborg & Co:s sportlovskampanj 2021.

GFF och SvFF lockar kvinnliga fotbollsdomare i ny digital kampanj15.2.2021 07:24:25 CETPressmeddelande

Göteborgs Fotbollförbund och Svenska Fotbollförbundet satsar på att få fler tjejer och kvinnor att utbilda sig till fotbollsdomare. Med sin satsning Plus 10 000 visar förbunden på allvar att jämställdhetsfrågan är en fråga som prioriteras. I samband med UEFA Women´s Champions League Final som går av stapeln på Gamla Ullevi den 16 maj passar de på att locka fler kvinnliga domare genom en digital kampanj i framför allt sociala medier.