Göteborgsaktörer laddar för coronasäkrat sportlov

Skidåkning i Brudarebacken, vandring längs Gotaleden och härliga luncher utomhus. I år har stadens aktörer verkligen ansträngt sig att sätta samman ett coronasäkrat utbud av aktiviteter. Det finns massor att göra med sina nära och kära i Göteborg och dess omgivningar.
Denna bild är en del av Göteborg & Co:s sportlovskampanj 2021.

Göteborg har ett stort utbud med fartfyllda aktiviteter. Här finns till exempel skidåkning både i Brudarebacken i centrala stan och i Alebacken, längdskidåkning inomhus i Skidome och en hinderbana utomhus i Kviberg. Eller kanske ett vinterbad från en fin plats längs kusten lockar den modige?

–För den som är hemma i Göteborg på sportlovet i år finns ett bra utbud av coronasäkra aktiviteter. Vi vill gärna uppmuntra göteborgarna att upptäcka mer av sin omgivning, säger Jessica Westh, affärsutvecklare på Göteborg & Co.

För de familjer som gillar naturen och spännande utflykter, går det att botanisera bland Göteborgs utbud av fina vandringsleder så som Gotaleden, som går från centrala stan till Alingsås och Vildmarksleden, som går från Skatås till Hindås. Längs lederna kan en upptäcka flertalet grottor och hitta magiskt fina platser att stanna till vid för en härlig fika- eller grillstund.

De som hellre vill ta det lite lugnt kan ge sig ut på en promenerad i staden, som svämmar över av utomhuskonst, samtidigt som en njuter av en lunch eller fika på en av Göteborgs vinteröppna uteserveringar. Vill en dessutom addera lite shopping i programmet följer butikerna de rekommenderade restriktioner, allt för att göra det till en säker upplevelse.

För att lyxa till det vid sidan om aktiviteterna, så erbjuder många av Göteborgs hotell fina sportlovspaket, som förvandlar ett par lediga dagar till en fullfjädrad semester. Njut av fluffiga kuddar och room service för en välförtjänt paus från vardagen.

Läs mer om aktiviteterna under sportlovsveckan här: https://www.goteborg.com/sportlov-i-goteborg-2021/

Petra GamerdingerPR Manager - Press & Medierelationer

Presskontakt och pressansvarig på Göteborg & Co. Ansvarar för internationell destinations-PR i Tyskland och USA.

Tel:+46705723327petra.gamerdinger@goteborg.com

Denna bild är en del av Göteborg & Co:s sportlovskampanj 2021.

Göteborg & Co:s mål är att få fler att upptäcka och välja Göteborg.
Det görs genom att i bred samverkan leda och driva utvecklingen av Göteborg som hållbar destination, så att alla som lever och verkar här gynnas av en växande besöksnäring.

Göteborg & Co är moderbolag i klustret Turism, Kultur & Evenemang där Liseberg, Got Event och Göteborgs Stadsteater ingår. Göteborg & Co är en del av Göteborgs Stad.

Vepor och flaggor från handbolls VM blev till hjälp åt Göteborgs Stadsmission14.3.2024 11:15:50 CET | Pressmeddelande

Nästan 400 kuddar, täcken och mjukisdjur överlämnades till Göteborgs Stadsmission som ska skänkas vidare till personer i utsatthet. Överlämningen gjordes av Handbolls-VM 2023 AB tillsammans med Göteborg & Co, som låtit sy om vepor och flaggor från VM i handboll 2023. Händelsen markerar avslutningen på handbollsmästerskapen förra året och de hållbara samarbeten som präglat herrarnas och damernas VM.