Gotlands Bryggeri återkallar White Bulldog Wheat IPA

Som en försiktighetsåtgärd återkallar Gotlands Bryggeri White Bulldog Wheat IPA 6,9 % från Systembolagets lokalt småskaliga sortiment med distribution och hyllplats på Systembolag inom 15 mils radie från bryggeriet i Visby, beställningsbar till Restaurang & Systembolag över hela landet. Artikelnummer: 88939-03.

Det gäller flaskor med bäst före 13-08-21. Baksidesetiketten tillhör ett annat av bryggeriets öl Double Bulldog DIPA 8,4 % som inte är en veteöl och därmed saknas information i innehållsförteckningen om att ölet innehåller vetemalt.

Eftersom vetemalt är en allergen återkallas därför White Bulldog Wheat IPA med bäst-före-datm 13-08-21. White Bulldog Wheat IPA ingår även som en av dryckerna i Gotlands Vinterlåda med artikelnummer 83658

Se bild på flaskans framsida och den felaktiga baksidan.

Gotlands Bryggeri tar händelsen på största allvar och har vidtagit åtgärder för att liknande inte ska inträffa framöver.

White Bulldog Wheat IPA kommer åter att finnas för leverans till Systembolagets lokalt småskaliga sortiment och restauranger från och med vecka 11.

Gotlands Bryggeri beklagar det inträffade.

Mikael Mossvall, VD på Gotlands Bryggeri

Mob: +46 70 774 60 89 E-post mikael.mossvall@gotlandsbryggeri.se

Sankt Eriksgatan 121

08-672 77 00http://spendrups.se