Gröna Lund och Heineken lanserar unikt klubbkoncept på nattöppet tivoli

Under sex kvällar i augusti och september kommer du för första gången kunna uppleva Gröna Lund nattetid som du aldrig tidigare sett tivolit. Heineken och Gröna Lund lanserar nämligen det unika konceptet NIGHT RIDER, där Gröna Lund förvandlas till Sveriges mest unika klubbmiljö med utökat serveringstillstånd i parken och en åldersgräns på 23 år. Åkattraktioner, spel och barer laddas med extra ljud, ljus och musik som får natten att vibrera. NIGHT RIDER arrangeras exklusivt för 1 000 personer per tillfälle, under sex torsdagar och fredagar mellan den 19 augusti till 3 september kl. 22.00-00.00 med olika förfester som start från kl. 19.30.

Under sex utvalda sommarkvällar med start den 19 augusti öppnar Gröna Lund upp sina mest populära attraktioner för exklusiv kvällsåkning mellan kl. 22.00 och midnatt. NIGHT RIDER är en helt ny upplevelse där gästerna får stanna kvar när parken stänger och känna hur musiken höjs när solen går ner. Det blir en kväll man sent kommer glömma med musik, mat, dryck, spel och kanske framför allt chansen att få åka 9 av Gröna Lunds mest populära attraktioner, i mörkret.

Spendrups som brygger, säljer och distribuerar Heineken i Sverige är en exklusiv dryckespartner till Gröna Lund. Som en del i parkens arbete med att skapa nya upplevelser för gästerna i allt från åkattraktioner till frestande mat- och dryckeserbjudanden går Heineken in som medarrangör till NIGHT RIDER. Tillsammans skapas ett unikt och exklusivt koncept där Gröna Lund för första gången förvandlar sitt tivoli till en klubbmiljö med extra allt i form av ljud, ljus, musik, live-DJ:s och underhållning. Feststämningen ska kännas i varje vrå och de största åkattraktionerna kommer vara öppna till 00.00 för fria åk.

– Vem har inte fantiserat om att smyga in på Grönan efter stängning, åka allt man kan och dansa till DJ:s som spelar musik under bar himmel. Bilden i mitt huvud är att NIGHT RIDER blir som en bra festival möter Mardis Gras korsat med Blade Runner. Härligt pumpande neon och feststämning i natten. Heineken jobbar med den här typen av inspirerande upplevelser världen över där kreativitet, nyfikenhet och framåtanda alltid är i fokus. NIGHT RIDER på Grönan tror vi verkligen kommer uppskattas av de som letar väldigt speciella upplevelser att dela tillsammans med andra säger Björn Mannervik, marknadschef partnervarumärken på Spendrups.

Under NIGHT RIDER-kvällarna utökas serveringstillståndet för alkohol i parken och gästerna kommer kunna njuta av både dryck och ny spännande mat, bland annat från det helt nya New York-tematiserade området där det serveras allt från bao och steak sandwich till pasta och hot dogs med extra allt.

– Efter att ha hållit stängt i över ett år har vi en massa kul att ta igen tillsammans. Därför vrider vi upp allt på max med NIGHT RIDER, en unik möjlighet för våra gäster att uppleva Grönan på ett helt nytt sätt. Det ska bli feststämning i varje vrå och ett minne för livet för gästerna genom musik, underhållning, mäktig belysning i hela parken och god mat och dryck. Dessutom kommer man kunna åka allt från nya berg- och dalbanan Monster till Twister nattetid. Det här har nog många drömt om att få göra och det känns fantastiskt att vi nu kan erbjuda det, säger Magnus Widell, VD på Gröna Lund.

För de som vill inleda kvällen med mat och dryck redan kl. 19.30, finns specialbiljetter till NIGHT RIDERS Pre-Party-arrangemang på de utvalda barerna The Spice Bar, Terrassen, Pontonen och Dansken. Vill man maxa festen finns även en Dinner Party-upplevelse där Restaurang Biergarten förvandlats till en Berlininspirerad nattklubb och restaurang för förbokade middagsgäster. Här kan man njuta av läckra Asian fusion-rätter innan tivolit stänger för allmänheten och NIGHT RIDER Exclusive startar.

FAKTA NIGHT RIDER

Biljetter
Biljetterna släpps den 16 juli och det finns endast 1 000 platser per kväll (åldersgräns 23 år).
Torsdag 19 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 19.30)
Fredag 20 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 19.30)
Torsdag 26 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 19.30)
Fredag 27 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 19.30)
Torsdag 2 september – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 19.30)
Fredag 3 september – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 19.30)

NIGHT RIDER – Ride N Play – 295 kr
- Entré från kl. 21.45.
- Exklusiv tillgång till NIGHT RIDER-arrangemanget mellan kl. 22.00-00.00 efter att parken stängt för allmänheten.

NIGHT RIDER – Pre-Party 395 kr
- Entré från kl. 19.30
- Reserverad plats på vald Pre-Party bar.
- Voucher för mat- och dryck (värde 100 kr).

NIGHT RIDER – Dinner Party 695 kr
- Entré från kl. 19.30
- Reserverad plats på restaurang Biergarten inklusive en 2-rättersmeny.
- Fria spel i de öppna 5-kampsspelen

NIGHT RIDER inkluderar fria åk i följande attraktioner:
Monster
Eclipse
Ikaros
Jetline
Katapulten
Lustiga Huset
Kättingflygaren
Pop-Expressen
Twister

NIGHT RIDER inkluderar fritt spelande i följande spel: