Hållbarhetsklivet växer fort – 350 företag och 35 kommuner har gått samman

I november 2020 lanserade Turistrådet Västsverige Hållbarhetsklivet. Hållbarhetsklivet uppmuntrar såväl offentliga som privata aktörer inom Västsveriges besöksnäring att med gemensam kraft ställa om till ett hållbart samhälle. Hållbarhetsklivet växer sig allt starkare. I dagsläget har närmare 350 verksamheter och 35 kommuner i Västsverige anslutit sig och fler är på gång.

- Det är fantastiskt att se den fina uppslutningen, att så många har anslutit sig redan efter nio månader. Det visar att det finns en tydlig vilja att arbeta hållbart inom besöksnäringen i Västsverige, vilket känns hoppfullt inför framtiden, säger Marie Linde, vVD Turistrådet Västsverige.

På hallbarhetsklivet.se kan man ta del av initiativ från västsvenska besöksnäringsföretag och kommuner, som berättar hur de själva arbetar med hållbarhet i sina verksamheter. Via sajten kan man skicka in sina exempel på hållbarhetssatsningar.

Nu lanseras en film om Hållbarhetsklivet. Filmen, som är 2 minuter lång, berättar om Hållbarhetsklivet, varför det är så viktigt och hur man kan ansluta sig.

- Med hjälp av Hållbarhetsklivet sätter vi tillsammans Västsverige på kartan som en hållbar destination. Det är våra gemensamma insatser som gör skillnad. Inget steg är för litet så länge det går i rätt riktning, säger Fredrik Lindén, VD Turistrådet Västsverige.

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.Se filmen om Hållbarhetsklivet härFler videor