Handlare prisades på Nalen – här är alla vinnare i Retail Awards 2023

Några av handelns bästa aktörer skulle koras i nio olika priskategorier när handelns stora gala Retail Awards för sextonde året avgjordes under gårdagskvällen. Lova Lindgren blev Årets butikssäljare, Djerf Avenue vann kategorin Årets digitala satsning, Chimi tog hem Årets internationella expansion och These Go To 11 korades till Årets butik.
Lova Lindgren, Synsam Recycling Outlet Umeå, Årets butikssäljare

Totalt var det 27 finalister som tävlade om de nio prestigefyllda titlarna. Branschkunniga jurygrupper utsåg åtta av vinnarna medan kategorin Årets köpupplevelse avgjordes genom en öppen omröstning. Kategorin togs hem av Inet för deras stenhårda kundfokus och medarbetarnas djupa engagemang.

- Det är alltid härligt att få träffa så många ambitiösa och framgångsrika representanter för svensk handel under en och samma kväll.
Retail Awards är ett bevis på att handelsföretag i Sverige, trots tuffa tider, fortsätter att utvecklas och leverera god service och högt värde till sina kunder, säger Sofia Larsen, vd på Svensk Handel.

Det var som vanligt inte bara företag som fick pris, utan även uppskattade medarbetare i handeln hyllades. Rickard Lyko, vd på Lyko utsågs till Årets ledare, och Lova Lindgren blev Årets butikssäljare.

- Jag har så himla roligt på jobbet och går dit varje vecka supertaggad, säger Lova Lindgren på Synsam Recycling Outlet Umeå som blev Årets butikssäljare när hon fick frågan om nyckeln till sin framgång.

Retail Awards arrangeras av Svensk Handel och galan avgjordes i år för sextonde gången, på legendariska Nalen i Stockholm.

En av Sveriges mest lovande artister, Hanna Ferm, uppträdde på galan och stämningen fortsatte att vara på topp långt efter att den sista vinnaren presenterats.

Alla vinnare i Retail Awards 2023

Årets butikssäljare: Lova Lindgren, Synsam Recycling Outlet Umeå

Årets butik: These go to 11

Årets hållbarhetssatsning: Circuit

Årets logistiklösning: Clas Ohlson

Årets ledare: Rickard Lyko, Lyko, Vansbro

Årets köpupplevelse: Inet

Årets tillväxtbolag: Gårdssällskapet

Årets digitala satsning: Djerf Avenue

Årets internationella expansion: Chimi

Här kan du läsa om alla finalister.

För mer information, bilder och kontaktuppgifter till respektive vinnare, kontakta Svensk Handels presstjänst.

Lova Lindgren, Synsam Recycling Outlet Umeå, Årets butikssäljare
Alla vinnare i Retail Awards 2023