Hemester på hjul med VW Grand California hos Europcar

Europcar fortsätter att vara ledande i branschen på hållbar mobilitet. Nu växer sortimentet med campingbilen VW Grand California 600.

I spåren av corona är semester i Sverige det nya. Europcar utökar nu sin fordonsflotta med ett antal fullt utrustade VW Grand California. Från och med mitten av maj finns husbilen VW Grand California tillgänglig för en semester med full frihet, bekväm och säker resa på vägen samt hög standard på boendet. Campingbilarna finns bokningsbara i Stockholm, Göteborg och Skellefteå med första uthyrning vecka 20. I bokningspaketet ingår utöver all tänkbar utrustning även lämning och hämtning på hemadressen i Stockholms- och Göteborgsområdet samt slutstädning och utvändig tvätt.

”Svenska folkets intresse för semester på hemmaplan är minst lika stor i år som förra året. Förfrågningarna till Europcar om husbilsuthyrning har varit stor och vi vill givetvis tillgodose behovet på marknaden med en semester i husbil som är ett fantastiskt sätt att uppleva Sverige. När bilen med vårt unika erbjudande även blir levererad hem och hämtad hemma efter hyran så kan semesterfiraren koncentrera sig på semesterplanerna.” säger Marco Tiempo, Affärsområdeschef Transportbilar.

”Det känns spännande att vi för första gången har campingbilar för uthyrning och vi är stolta över att kunna erbjuda hållbara alternativ inom alla segment. Mer än var tredje personbil i vår flotta går att köra på el och Grand California kan liksom våra andra transportbilar tankas med HVO100.” säger Cathrin Idén Chief Commercial Officer