Hitta din utbildning på Digitala utbildningsmässan

Den 7 oktober arrangerar studentum.se Digitala utbildningsmässan. Här får den som går i tankar på studera möjlighet att träffa och chatta med skolor och utbildningsarrangörer live i en virtuell mässmiljö.

Digitala utbildningsmässan syftar till att ge blivande studenter förutsättningar att göra ett informerat studieval. Tammy Breisch, projektledare på studentum.se, förklarar:
 Via våra undersökningar vet vi om att det är många som uppskattar möjligheten att träffa skolorna och ställa frågor till dem. Det blev svårt att få en tydlig bild av den skola och utbildning man var intresserad av när pandemin gjorde att det fysiska mötet blev omöjligt. Vi tror att den här mässan kan vara ett bra sätt att komma runt problemet och vi hoppas hjälpa blivande studenter göra ett informerat studieval.

De som besöker mässan får chansen att träffa och chatta med universitet, högskolor, folkhögskolor, yrkesutbildare och YH-utbildare. Dessutom kommer det finnas möjlighet att boka enskila videosamtal och lyssna på föreläsningar. Mässan är kostnadsfri och plattformen finns på studentum.se.

Anmäl dig till mässan och läs mer genom att klicka här.

studentum.se är Sveriges största söktjänst för eftergymnasiala studier med över 500 000 medlemmar och cirka 775 000 besök i månaden. Vår affärsidé är att hjälpa utbildningsanordnare att hitta studenter till sina utbildningsplatser. Detta gör vi via vår webbsöktjänst, samarbetspartners, samt utbildningsmässor. Studentum startades 2001 som ett initiativ av tre studenter för att hjälpa blivande studenter att hitta utbildning. studentum.se är en del av Keystone Education Group som även innefattar bl.a. utbildning.se, gymnasium.se, kurser.se och aktivitet.se.