Hogia lanserar ny affärslösning för grossister

Nu lanserar Hogia en molnbaserad affärslösning för grossister som skapar ett komplett affärsflöde, från orderläggning till betalning och redovisning. Alla funktioner delar kundregister, kontoplan, dimensioner och valutaregister. Registrerade transaktioner finns tillgängliga i realtid genom hela flödet, vilket ger företag full kontroll på sin verksamhet.

Med Hogias nya affärslösning kan små och medelstora grossistföretag hantera hela sin verksamhet i en och samma lösning.

- Marknaden efterfrågar integrerade helhetslösningar som ser till att flöden och processer hänger ihop. Med vår nya affärslösning kan små och medelstora grossistföretag hantera hela sin verksamhet i en och samma lösning, berättar Annica Gilbertson Hogias expert på retail.

Integrationen mellan retailsystemet Hogia Retail och ekonomisystemet Hogia OpenBusiness skapar ett sömlöst arbetsflöde från orderläggare till ekonom. Uppgifter som registreras en gång blir automatiskt rätt i samtliga delar av lösningen. Hogias affärslösning passar såväl mindre företag som organisationer med flera juridiska enheter. Transaktioner i Hogia Retail bokförs direkt i ekonomisystemet och på rätt enhet inom organisationen utan någon manuell hantering.

- En stor utmaning för grossister är att vid varje tidpunkt ha kontroll på företagets varuflöde och lagervärde. Ett affärsflöde i realtid ger underlag för analyser och beslutstöd som möjliggör att inköp och leverans optimeras löpande, och att företag snabbt kan agera på förändringar som sker på marknaden, berättar Annica. Då alla funktioner delar kundregister ger det också möjlighet att redan vid orderläggning få koll på kundernas aktuella betalstatus och direkt arbeta med rätt priser baserat på kundens avtal, något som stärker orderflödet.

Utvecklingen inom handeln går fort.

- Som handlare krävs det att man satsar på digitaliseringsarbetet för att vara konkurrenskraftig. Företag måste ställa höga krav på sina affärssystem för att nå ut till sina kunder och effektivisera orderläggning. Tillsammans med e-handelspartners kan vi erbjuda grossister helhetslösningar som inkluderar en säljkanal på nätet. Agerar man både som grossist och säljer i butik mot slutkonsument är det enkelt att inkludera en eller flera butiker i lösningen, berättar Annica.

Hogia är med som utställare på Formex i Stockholm den 21–24 augusti tillsammans med e-handelspartner Starweb och E37.

Annica Gilbertson

Hogia-gruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 650 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar. Välkommen att läsa mer på www.hogia.se.

Hogia banar väg för nästa generations kollektivtrafik17.10.2018 09:00Pressmeddelande

Nu lanserar Hogia en ny molnprodukt som ska ge trafikföretagen en mer proaktiv störningshantering. Med all trafikinformation samlad på ett ställe blir det enklare att få en snabb överblick av situationen i kollektivtrafiken. Genom att man kan registrera händelser som skulle kunna påverka kollektivtrafiken får trafikföretagen bättre förutsättningar att agera innan störningen påverkar resenären. Målet är att ge resenären en smidigare resa så att fler väljer kollektivtrafiken istället för den egna bilen.

Möt Annika, vår egen säljcoach14.9.2018 15:18Nyheter

Vill du arbeta utåtriktat och fokusera på resultat? Då är säljobbet idealiskt. Men lyckorusen från de goda affärerna följs ibland av perioder av motgångar. Om du då snabbt får stöd och vägledning kan det rädda månadens resultat. På Hogia är Annika Bjurmalm heltidsanställd som säljcoach. – Som anställd har jag ingen inkörningstid. Jag känner alla som arbetar med försäljning och kan ge det individuella stöd som behövs för att utvecklas i rollen som säljare, säger Annika Bjurmalm.

Östgötatrafiken ger grönt ljus för ökad framkomlighet13.9.2018 10:00Pressmeddelande

Östgötatrafiken arbetar kontinuerligt med att förbättra framkomligheten för busstrafiken. Med kortare restid blir det attraktivare att välja att åka kollektivt istället för att ta bilen. Som ett led i att förbättra framkomligheten för bussarna investerar Östgötatrafiken nu i en ny molnprodukt, Hogia Traffic Light Priority, som skickar bussens position till trafikljusen för att få företräde.