Hogia lanserar ny tjänst i samarbete med Findity

Genom samarbete med Findity lanserar Hogia en ny tjänst, som digitaliserar hanteringen av kvitton och underlag för reseräkningar. Både medarbetare och attesterande chef kan nu administrera och attestera reseräkningarna direkt i mobilen eller på webben.

Per Einarsson, VD för Findity, och Bert-Inge Hogsved, VD för Hogia.

–Två miljoner svenskar får lön via våra system. Det är glädjande att vi nu kan erbjuda våra kunder en helt digital, och därmed mer hållbar hantering av medarbetares reseräkningar, säger Bert-Inge Hogsved, Hogias grundare och VD.

Tjänsten, Open HR Utlägg & Resa, digitaliserar papperskvittot genom att det fotas och laddas upp. Vid uppladdningen analyseras kvittot automatiskt för att bestämma utläggskategori och sätta belopp, moms, datum och valuta. Kvitto via e-post skickas direkt in i tjänsten. Det finns stöd för hantering av digitala kvitton som kommer direkt från butik. Efter attestering kan uppgifterna sedan föras över till Hogias lönesystem.

Med Hogia som partner kan vi bidra till att ineffektiva, administrativa rutiner automatiseras och förenklas. Tillsammans kan vi skapa mervärde för många svenska företag, säger Per Einarsson, VD för Findity.

Per Einarsson, VD för Findity, och Bert-Inge Hogsved, VD för Hogia.

Hogia-gruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 675 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar.

Proaktivitet för en attraktivare kollektivtrafik25.2.2020 10:30:00 CETBlogginlägg

Håll dina kunder informerade i alla lägen! Emma Fernlöf från Hogia är en av talarna på kollektivtrafikmässan IT-Trans i Karlsruhe i början av mars. Hon kommer att prata om framtidens kollektivtrafik och hur trafikledningen med smart information kan agera proaktivt och undvika att störningar i kollektivtrafiken drabbar resenären, vilket skapar en smidigare resa och bidrar till en attraktivare kollektivtrafik. Ett proaktiv agerande kännetecknar nästa generations kollektivtrafik, säger Emma och berättar mer om hur detta kommer att se ut.