Hogia lanserar ny tjänst i samarbete med Findity

Genom samarbete med Findity lanserar Hogia en ny tjänst, som digitaliserar hanteringen av kvitton och underlag för reseräkningar. Både medarbetare och attesterande chef kan nu administrera och attestera reseräkningarna direkt i mobilen eller på webben.
Per Einarsson, VD för Findity, och Bert-Inge Hogsved, VD för Hogia.

–Två miljoner svenskar får lön via våra system. Det är glädjande att vi nu kan erbjuda våra kunder en helt digital, och därmed mer hållbar hantering av medarbetares reseräkningar, säger Bert-Inge Hogsved, Hogias grundare och VD.

Tjänsten, Open HR Utlägg & Resa, digitaliserar papperskvittot genom att det fotas och laddas upp. Vid uppladdningen analyseras kvittot automatiskt för att bestämma utläggskategori och sätta belopp, moms, datum och valuta. Kvitto via e-post skickas direkt in i tjänsten. Det finns stöd för hantering av digitala kvitton som kommer direkt från butik. Efter attestering kan uppgifterna sedan föras över till Hogias lönesystem.

Med Hogia som partner kan vi bidra till att ineffektiva, administrativa rutiner automatiseras och förenklas. Tillsammans kan vi skapa mervärde för många svenska företag, säger Per Einarsson, VD för Findity.

Per Einarsson, VD för Findity, och Bert-Inge Hogsved, VD för Hogia.

Hogia-gruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 675 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar.

Hogia levererar trafikinformation till Stockholms stadsbussar22.9.2022 10:01:16 CEST | Pressmeddelande

Hogia ska leverera ett informationssystem till Keolis, en av de största bussoperatörerna i Stockholms stad. Systemet kommer att förse trafikledning, planerare och resenärer med trafikinformation i realtid. Avtalet innefattar 350 bussar som i sin tur transporterar en halv miljon resenärer per dag. Systemet ska hjälpa bussförare att undvika störningar och resenärerna kommer att få möjlighet att planera sina resor på ett bättre sätt.

Hur kan kommunikation mellan elever och lärare förenklas?25.3.2022 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Två Chalmersstudenter har utvecklat en ny lärplattform för studier i matematik, teknik och fysik på högskolenivå. Lärare och studenter får en gemensam utbildningsmiljö och tillgång till samma information. Studenter får därmed lika förutsättningar i sitt lärande, oavsett geografisk placering och individuell kunskapsnivå. De belönas nu med Bert-Inge Hogsveds pris för bästa entreprenörskap, av Forum för tekniska fysiker på Chalmers.