Hogia och Millnet samarbetar för bättre stöd till konsultföretag inom byggbranschen

Millnets molnbaserade systemlösning för projekthantering är speciellt utvecklad för konsultföretag inom byggbranschen och kan nu integreras med Hogias ekonomi- och lönesystem. Genom samarbetet kan Hogia erbjuda arkitekt-, ingenjörsbyråer och övriga konsultbolag inom byggsektorn ett heltäckande systemstöd, från rapportering av tid till uppföljning, fakturering och lönehantering.

Integrationen med Millnet Tid & Projekt ger alla som är involverade i ett projekt möjlighet att registrera sina egna projekthändelser, till exempel tidsrapportering, utlägg, traktamente och körjournal. Informationen överförs i realtid till Hogias ekonomi- och lönesystem som underlag till fakturering och lönehantering. Ett automatiserat arbetsflöde sparar tid i alla led, från projektledare till administratör och ekonom, samt bidrar till en bättre uppföljning av verksamheten.

– Hogia har utvecklat ekonomi- och lönesystem i över 30 år, tillsammans med Millnet kan vi nu erbjuda en skräddarsydd helhetslösning för konsultföretag inom branschen. Vi kan i realtid erbjuda våra kunder att ha full kontroll på sina nyckeltal samt ta bort stora delar av de manuella moment som normalt finns i administrationen. Risken för fel minimeras och företag kan ägna mer tid åt kärnverksamheten, berättar Mattias Jönegren, bolagschef på Hogia Byggsystem.

– Millnet Tid & Projekt vänder sig till konsultbolag av alla storlekar och samtliga projektdeltagare kan rapportera in aktiviteter direkt via sin mobiltelefon, surfplatta eller dator. Systemstödet är användarvänligt och lätt att komma igång med. Det finns också en inbyggd resurs- och projektplanering vilket ger projektledaren ytterligare kontroll i sina projekt, säger Magnus Nestun affärsområdeschef på Millnet AB

Hogia och Millnet ställer ut på mässan Nordbygg i Stockholm den 10-13 april.

Kontaktpersoner:

Mattias Jönegren, bolagschef Hogia Byggsystem
Mobil: +46 (0) 72-585 57 07
Mail: mattias.jönegren@hogia.se

Magnus Nestun, affärsområdeschef Millnet
Tel: +46 (0) 13 470 40 05
Mail: magnus.nestun@millnet.se

Om Millnet

Millnet utvecklar och säljer produkter och lösningar som förenklar och effektiviserar verksamhetsprocesser åt företag och organisationer inom projekt- och tidsredovisning, projektplanering, resursplanering, närvarorapportering, bemanning och rekrytering. Läs mer på www.millnet.se

Mattias Jönegren
Magnus Nestun

Hogia-gruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 650 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar. Välkommen att läsa mer på www.hogia.se.

Hogia digitaliserar engelsk terminal27.6.2018 09:00Pressmeddelande

RORO-terminalen i Heysham är navet för större delen av godstrafiken mellan nordvästra England, Isle of Man och Irland. Tre färjerederier fraktar årligen 300 000 enheter genom terminalen. Hogia har fått i uppdrag att leverera ett terminalsystem som ska digitalisera hanteringen av godstransporter och därigenom öka effektiviteten och underlätta arbetet för personalen. Heysham är den första brittiska terminalen som Hogia levererar terminalsystem till.

Port of Heysham’s timely digitalisation of RoRo port terminal23.5.2018 09:00Pressmeddelande

The RoRo terminal at the Port of Heysham is the hub for a large part of the freight that travels between north-west England, the Republic of Ireland, Northern Ireland, and the Isle of Man. Three ferry companies transport 265,000 freight units through the terminal each year. Port of Heysham awarded to Hogia the contract to supply a terminal operating system to digitalise the management of freight transport through the terminal thereby increasing the terminal’s efficiency and throughput, while at the same time reducing stress and increasing job satisfaction in staff.