Hogia och Millnet samarbetar för bättre stöd till konsultföretag inom byggbranschen

Millnets molnbaserade systemlösning för projekthantering är speciellt utvecklad för konsultföretag inom byggbranschen och kan nu integreras med Hogias ekonomi- och lönesystem. Genom samarbetet kan Hogia erbjuda arkitekt-, ingenjörsbyråer och övriga konsultbolag inom byggsektorn ett heltäckande systemstöd, från rapportering av tid till uppföljning, fakturering och lönehantering.

Integrationen med Millnet Tid & Projekt ger alla som är involverade i ett projekt möjlighet att registrera sina egna projekthändelser, till exempel tidsrapportering, utlägg, traktamente och körjournal. Informationen överförs i realtid till Hogias ekonomi- och lönesystem som underlag till fakturering och lönehantering. Ett automatiserat arbetsflöde sparar tid i alla led, från projektledare till administratör och ekonom, samt bidrar till en bättre uppföljning av verksamheten.

– Hogia har utvecklat ekonomi- och lönesystem i över 30 år, tillsammans med Millnet kan vi nu erbjuda en skräddarsydd helhetslösning för konsultföretag inom branschen. Vi kan i realtid erbjuda våra kunder att ha full kontroll på sina nyckeltal samt ta bort stora delar av de manuella moment som normalt finns i administrationen. Risken för fel minimeras och företag kan ägna mer tid åt kärnverksamheten, berättar Mattias Jönegren, bolagschef på Hogia Byggsystem.

– Millnet Tid & Projekt vänder sig till konsultbolag av alla storlekar och samtliga projektdeltagare kan rapportera in aktiviteter direkt via sin mobiltelefon, surfplatta eller dator. Systemstödet är användarvänligt och lätt att komma igång med. Det finns också en inbyggd resurs- och projektplanering vilket ger projektledaren ytterligare kontroll i sina projekt, säger Magnus Nestun affärsområdeschef på Millnet AB

Hogia och Millnet ställer ut på mässan Nordbygg i Stockholm den 10-13 april.

Kontaktpersoner:

Mattias Jönegren, bolagschef Hogia Byggsystem
Mobil: +46 (0) 72-585 57 07
Mail: mattias.jönegren@hogia.se

Magnus Nestun, affärsområdeschef Millnet
Tel: +46 (0) 13 470 40 05
Mail: magnus.nestun@millnet.se

Om Millnet

Millnet utvecklar och säljer produkter och lösningar som förenklar och effektiviserar verksamhetsprocesser åt företag och organisationer inom projekt- och tidsredovisning, projektplanering, resursplanering, närvarorapportering, bemanning och rekrytering. Läs mer på www.millnet.se

Mattias Jönegren
Magnus Nestun

Hogia-gruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 650 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar. Välkommen att läsa mer på www.hogia.se.

Digitalisering av avfallshåndteringen10.4.2019 09:00:00 CESTPressmeddelande

Nå kommer det til å bli enklere for transportselskaper som håndterer avfall å planlegge sine transportoppdrag. Hogia lanserer et nytt skyprodukt, Hogia Moveit Recyleit, som skal hjelpe transportselskaper med å effektivisere transportplanleggingen. Via en app får førerne informasjon om alle sine oppdrag, og kan se ruten på et kart direkte på mobilen. Med mer effektiv planlegging av kjøreruten kan man redusere drivstofforbruket, hvilket er positivt både for miljøet og økonomien.

Ny metod för fosterövervakning belönas5.3.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

Två studenter på Chalmers har utvecklat en metod för att kunna särskilja ett fosters hjärtrytm från mammans. Den bygger på analys av de elektriska signaler som naturligt finns i huden hos mamman och som fångas upp av elektroder. Metoden har potential att vara mer tillförlitlig och lättanvänd än dagens fosterövervakning med CTG-apparat. Studenterna belönas med Bert-Inge Hogsveds pris för bästa entreprenörskap, av Forum för tekniska fysiker på Chalmers.

Innovativa idéer om framtida transporter4.2.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

Flygande farkoster som drivs av energi från fotosyntesen, transport med kapslar som har inbyggda artificiella assistenter och magnetskor för att gå tre gånger snabbare än med vanliga skor. Det är några av idéerna som presenterades av uppfinningsrika ungdomar i finalen av skolprojektet Framtida transporter. Över 30 klasser och mer än 800 elever deltog i tävlingen på Universeum i Göteborg. Uppgiften var att komma med förslag på hur vi kommer att transportera oss om 30 år. Resultatet blev en mängd kreativa idéer och lösningar.