Hogia och Millnet samarbetar för bättre stöd till konsultföretag inom byggbranschen

Millnets molnbaserade systemlösning för projekthantering är speciellt utvecklad för konsultföretag inom byggbranschen och kan nu integreras med Hogias ekonomi- och lönesystem. Genom samarbetet kan Hogia erbjuda arkitekt-, ingenjörsbyråer och övriga konsultbolag inom byggsektorn ett heltäckande systemstöd, från rapportering av tid till uppföljning, fakturering och lönehantering.

Integrationen med Millnet Tid & Projekt ger alla som är involverade i ett projekt möjlighet att registrera sina egna projekthändelser, till exempel tidsrapportering, utlägg, traktamente och körjournal. Informationen överförs i realtid till Hogias ekonomi- och lönesystem som underlag till fakturering och lönehantering. Ett automatiserat arbetsflöde sparar tid i alla led, från projektledare till administratör och ekonom, samt bidrar till en bättre uppföljning av verksamheten.

– Hogia har utvecklat ekonomi- och lönesystem i över 30 år, tillsammans med Millnet kan vi nu erbjuda en skräddarsydd helhetslösning för konsultföretag inom branschen. Vi kan i realtid erbjuda våra kunder att ha full kontroll på sina nyckeltal samt ta bort stora delar av de manuella moment som normalt finns i administrationen. Risken för fel minimeras och företag kan ägna mer tid åt kärnverksamheten, berättar Mattias Jönegren, bolagschef på Hogia Byggsystem.

– Millnet Tid & Projekt vänder sig till konsultbolag av alla storlekar och samtliga projektdeltagare kan rapportera in aktiviteter direkt via sin mobiltelefon, surfplatta eller dator. Systemstödet är användarvänligt och lätt att komma igång med. Det finns också en inbyggd resurs- och projektplanering vilket ger projektledaren ytterligare kontroll i sina projekt, säger Magnus Nestun affärsområdeschef på Millnet AB

Hogia och Millnet ställer ut på mässan Nordbygg i Stockholm den 10-13 april.

Kontaktpersoner:

Mattias Jönegren, bolagschef Hogia Byggsystem
Mobil: +46 (0) 72-585 57 07
Mail: mattias.jönegren@hogia.se

Magnus Nestun, affärsområdeschef Millnet
Tel: +46 (0) 13 470 40 05
Mail: magnus.nestun@millnet.se

Om Millnet

Millnet utvecklar och säljer produkter och lösningar som förenklar och effektiviserar verksamhetsprocesser åt företag och organisationer inom projekt- och tidsredovisning, projektplanering, resursplanering, närvarorapportering, bemanning och rekrytering. Läs mer på www.millnet.se

Mattias Jönegren
Magnus Nestun

Hogia-gruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 650 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar. Välkommen att läsa mer på www.hogia.se.

Möt Annika, vår egen säljcoach14.9.2018 15:18Nyheter

Vill du arbeta utåtriktat och fokusera på resultat? Då är säljobbet idealiskt. Men lyckorusen från de goda affärerna följs ibland av perioder av motgångar. Om du då snabbt får stöd och vägledning kan det rädda månadens resultat. På Hogia är Annika Bjurmalm heltidsanställd som säljcoach. – Som anställd har jag ingen inkörningstid. Jag känner alla som arbetar med försäljning och kan ge det individuella stöd som behövs för att utvecklas i rollen som säljare, säger Annika Bjurmalm.

Östgötatrafiken ger grönt ljus för ökad framkomlighet13.9.2018 10:00Pressmeddelande

Östgötatrafiken arbetar kontinuerligt med att förbättra framkomligheten för busstrafiken. Med kortare restid blir det attraktivare att välja att åka kollektivt istället för att ta bilen. Som ett led i att förbättra framkomligheten för bussarna investerar Östgötatrafiken nu i en ny molnprodukt, Hogia Traffic Light Priority, som skickar bussens position till trafikljusen för att få företräde.