Hogia och Trivec möjliggör enklare e-fakturering inom hotell och restaurang

I samarbete med kassasystemsleverantören Trivec kan Hogia nu erbjuda företag inom besöksnäringen, från det lilla caféet till större restauranger och konferensanläggningar, en lösning som innebär att betalning via e-faktura kan ske direkt från kassan.

Kopplingen mellan Trivec och Hogia  möjliggör snabb och säker hantering av fakturor för företag inom hotell- och restaurangbranschen.
Kopplingen mellan Trivec och Hogia möjliggör snabb och säker hantering av fakturor för företag inom hotell- och restaurangbranschen.

- Företag ställer idag stora krav på sina stödsystem och efterfrågar molnbaserade och integrerade helhetslösningar. I samarbete med Trivec har vi skapat en integration som möjliggör snabb och säker hantering av fakturor för företag inom hotell- och restaurangbranschen, säger Mathias Petersson, bolagschef på Hogia Hotell & Restaurang.

Kopplingen mellan Trivec och Hogia automatiserar hela fakturaflödet. Från Trivecs kassasystem överförs faktureringsunderlagen i realtid till Hogias ekonomisystem, där fakturan skapas och skickas som e-faktura ut till köparen. Det innebär att manuell hantering av underlag försvinner, risken för fel minimeras och mindre tid behöver läggas på administration.

- Tillsammans med Hogia har vi skapat en lösning som innebär att våra 3 000 kunder inom besöksnäringen i Sverige nu kan skicka sina fakturor elektroniskt direkt från kassan. Allt fler företag efterfrågar betalning via e-faktura och som leverantör till offentliga verksamheter kan det redan nästa år bli ett lagkrav, säger Tobias Wallberg, Country Manager på Trivec.

Integrationen automatiserar även flödet av dagrapporter in i Hogias ekonomisystem för bokföring, uppföljning och nyckeltalsanalys.

Hogia och Trivec ställer ut på mässan Gastro Nord i Stockholm den 24–27 april.

Kontaktpersoner:

Mathias Petersson, bolagschef Hogia Hotel & Restaurant Systems
Mobil: +46 (0) 76-800 63 56
Växel: +46 (0) 303-666 00
E-mail: mathias.petersson@hogia.se
www.hogia.se/efh/

Tobias Wallberg, Country Manager Trivec
Tel: +46 (0) 10 150 23 31
Växel: +46 (0) 10 150 23 00
E-mail: tobias@trivec.se

Om Trivec

Trivec är marknadsledande leverantör av kassasystem till hotell- och restaurangbranschen i Norden och erbjuder såväl mjukvara som hårdvara. Trivec har kontor i Stockholm, Göteborg, Umeå, Malmö, Oslo, Bryssel, Lyon, Bordeaux och Paris. Läs mer på www.trivec.se

Mathias Petersson, bolagschef Hogia Hotel & Restaurant Systems
Tobias Wallberg, Country Manager Trivec

Hogia-gruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 650 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar. Välkommen att läsa mer på www.hogia.se.

Möt Annika, vår egen säljcoach14.9.2018 15:18Nyheter

Vill du arbeta utåtriktat och fokusera på resultat? Då är säljobbet idealiskt. Men lyckorusen från de goda affärerna följs ibland av perioder av motgångar. Om du då snabbt får stöd och vägledning kan det rädda månadens resultat. På Hogia är Annika Bjurmalm heltidsanställd som säljcoach. – Som anställd har jag ingen inkörningstid. Jag känner alla som arbetar med försäljning och kan ge det individuella stöd som behövs för att utvecklas i rollen som säljare, säger Annika Bjurmalm.

Östgötatrafiken ger grönt ljus för ökad framkomlighet13.9.2018 10:00Pressmeddelande

Östgötatrafiken arbetar kontinuerligt med att förbättra framkomligheten för busstrafiken. Med kortare restid blir det attraktivare att välja att åka kollektivt istället för att ta bilen. Som ett led i att förbättra framkomligheten för bussarna investerar Östgötatrafiken nu i en ny molnprodukt, Hogia Traffic Light Priority, som skickar bussens position till trafikljusen för att få företräde.