Hogia tecknar avtal med tunisiskt färjerederi

Hogia Ferry Systems har tecknat avtal med det tunisiska färjerederiet Compagnie Tunisienne de Navigation (CTN) om att leverera det marknadsledande biljett- och bokningssystemet BOOKIT.

Det tunisiska färjerederiet Compagnie Tunisienne de Navigation valde Hogias biljett- och bokningssystem BOOKIT.

CTN kör färjelinjer från Tunis till Genua, Italien och från Tunis till Marseille, Frankrike, och planerar ytterligare expansion.

CTN:s chef för passagerartrafik Kamel Hamdi säger: ”Vi bedömde att det var viktigt att kontraktera en stabil och kunnig affärspartner som kunde förse oss med rätt verktyg för att driva verksamheten framåt. Vi blev imponerade av BOOKIT-systemet och ser fram emot att samarbeta med Hogia.”

Niclas Blomström på Hogia Ferry Systems säger: ”Att expandera med CTN i Tunisien är både hedrande och väldigt spännande. Vi har samarbetat med Algerie Ferries sedan 2007, så vi har god erfarenhet av att driva verksamhet i den här regionen. Vår produkt kommer att göra skillnad, och vi ska göra allt vi kan för att lägga grunden till ett långt och givande samarbete.”

Hogia Ferry Systems ingår i Hogia-gruppen, ett av Sveriges största programvaruföretag med 650 medarbetare i Sverige, Finland, Norge och Storbritannien. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar. Välkommen att läsa mer på www.hogia.se.

Digitalisering av Portsmouth International Port5.9.2019 10:00:00 CESTPressmeddelande

Portsmouth International Port er den nest største havnen for kryssing av den engelske kanal. Herfra går det flere fergeruter enn fra noen annen britisk fergehavn til populære reisemål i Frankrike, Spania og Kanaløyene. Hvert år står to fergeselskaper for transport av 250 000 fraktenheter gjennom terminalen. Portsmouth International Port har tildelt Hogia kontrakt for leveranse av et terminalstyringssystem som skal digitalisere styringen av varetransport gjennom terminalen og dermed øke terminalens effektivitet.

Digitalisering av Portsmouth International Port22.8.2019 09:00:00 CESTPressmeddelande

Portsmouth International Port är Storbritanniens näst största kanalhamn. Hamnen erbjuder fler färjerutter än någon annan brittisk hamn, med populära destinationer i Frankrike, Spanien och Kanalöarna. Två rederier transporterar 250 000 fraktenheter genom terminalen varje år. Portsmouth International Port tilldelade Hogia kontraktet att leverera ett terminaloperativsystem för att digitalisera hanteringen av godstransporter genom terminalen och därigenom öka terminalens effektivitet.

Digitalisering av avfallshanteringen27.6.2019 09:00:00 CESTPressmeddelande

Nu kommer det att bli enklare för åkerier som hanterar avfall att planera sina transportuppdrag. Hogia lanserar en ny molnprodukt, Hogia Moveit Recycle som ska hjälpa åkerier att effektivisera sin transportplanering. Via en app får förarna information om alla sina uppdrag och kan se rutten på en karta direkt i mobilen. Med effektivare planering av körrutten så kan man minska på bränsleförbrukningen, vilket är positivt både för miljön och ekonomin