Hunting Trail – vinet för vilda smaker

17.11.2016 08:00 | Spring Wine & Spirits AB

Jakten på det perfekta vinet till vilt är över. Nu lanseras det röda vinet Hunting Trail Intense & Wild som är speciellt framtaget för allt som skogens skafferi har att erbjuda. Vinet finns att beställa på Systembolaget.

Hunting Trail - vinet för vilda smaker. BIB och flaska

Hunting Trail Intense & Wild är ett rött medelfylligt vin med ursprung i Frankrike. Ett vin komponerat för vilträtter. I samband med att vinet introduceras lanseras även en webbplats med recept och inspiration kopplat till vildmarken.

- Det känns fantastiskt roligt att äntligen kunna presentera det perfekta vinet för vilträtter såsom hjort, rådjur eller vildsvin. Hunting Trail är full av solmogna björnbär, mandel och örter såsom timjan och rosmarin. Doft och smak som tillsammans hyllar det vilda, säger Markus Eriksson, produktchef på Spring Wine & Spirits

Hunting Trail
För alla som uppskattar naturen och det vilda så finns det en inneboende historia kring måltiden. Känslan av att gå på sin favoritstig en frisk höstmorgon eller att stå vid en spegelblank tjärn samtidigt som dimman sakta glida fram över ytan. Ljudet av kvistar som bryts och den mäktiga synen av rådjur som kommer fram bakom lövträden. Det hemliga svampstället och sedan lugnet som infinner sig framför en sprakande brasa efter en tursam dag i skogen. Den berättelsen, tillsammans med det smakrika viltköttet, de handplockade bären och den smörstekta svampen, delas gärna med familj och vänner.

Om vinet
Hunting Trail Intense & Wild är ett ungdomligt och medelfylligt rött vin som passar utmärkt till vilträtter som hjort, rådjur eller vildsvin. Addera vitlök, en nypa örter och en krämig svampsås så har du en perfekt måltid. Vinets doft är full av björnbär och örter, såsom timjan och rosmarin. Smaken är rik med inslag av mörka plommon och vilda björnbär som samsas med toner av ek, rostat kaffe, mandel och vanilj.

Namn: Hunting Trail Intense & Wild
Ursprung: Frankrike, Vin de France | Producent: Hunting Trail, Spring Wine & Spirits AB|
Druvor: Cabernet sauvignon till 70%. Resterande 30% består av Syrah, Merlot och Carignan | Alkoholhalt: 12,5% vol | Art.nr: 75920 | Pris: 78 kr (flaska 75cl) /199 kr (3L box) |

Distribution: Systembolagets beställningssortiment. Flaskan finns från november och boxen släpps i februari.

För mer information, vänligen kontakta;

Markus Eriksson, produktchef på Spring Wine & Spirits, tel +46 (0) 706 74 47 00,
markus.eriksson@springwine.se

www.huntingtrail.se
www.springwine.se

Hunting Trail - vinet för vilda smaker. BIB och flaska
Hunting Trail - vinet till vilda smaker. Bag-in-box 3L.
Hunting Trail Intense & Wild, flaska 75cl. Vinet till vilda smaker
Hunting Trail intense & Wild flaska - vinet till vilda smaker. Flaska 75cl

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.