Hur utvecklar sig konjunkturen i tjänstesektorn?

Nedgången i industrikonjunkturen sprider sig till tjänstesektorn. Hur är läget i olika tjänstebranscher och vad innebär detta för sysselsättningen och den stundande avtalsrörelsen? På ett lunchseminarium 9/12 släpper Almega nästa Tjänsteindikator, konjunkturindikatorn som varje kvartal visar hur konjunkturen i tjänstesektorn har utvecklats.

Patrick Joyce, chefekonom på Almega.
Utvecklingen i tjänstesektorn har en allt större tyngd i svensk ekonomi. Över hälften av de nya jobb som skapats i Sverige sedan 2010 har tillkommit i den privata tjänstesektorn.

Almega bjuder in ekonomiska bedömare, utredare och media till ett intressant seminarium om Almegas Tjänsteindikator för det fjärde kvartalet 2019.

Medverkande: Patrick Joyce, chefekonom Almega och Oscar Scheja, ekonom Almega.

Tid: 12.00 - 13.00.

Enklare lunch serveras.

Seminariet är kostnadsfritt men platserna är begränsade. Vänligen anmäl dig här!

För frågor, hör av dig till Andreas Eriksson, pressekreterare på 0722356117 eller andreas.eriksson@almega.se

Vi ser fram emot en engagerad diskussion mellan deltagarna.

Varmt välkommen!

Patrick Joyce, chefekonom på Almega.

Pierre Sandberg ny förbundsdirektör för Almegas nya förbund Tågföretagen18.12.2019 13:57:42 CETPressmeddelande

Pierre Sandberg har utsetts till ny förbundsdirektör för Tågföretagen. Pierre Sandberg kommer närmast från Ovako Group där han arbetat som VP Head of Industrial and Employee Relations. Dessförinnan arbetade han som Branschavtalsansvarig förhandlare för spårtrafik, järnvägsinfrastruktur och kommunikation på Almega. Pierre har även en bakgrund från Ericsson och Veolia Transports.