Idag kl 13.00 invigning av konst i Gubbängen

Fredag 12 juni invigs 36 kvm konst i Gubbängen. På uppdrag av Familjebostäder har Remakebolaget med konstnärinnan Helen Rydberg i spetsen skapat konst i mosaik tillsammans med gubbängsborna. Konstverket heter Dåtid-Nutid-Framtid och gör nedslag i Gubbängens historia.
Arbetet under konstuktion tidigare i veckan.

I november förra året startade projektet Konst i Gubbängen - ett steg i utvecklingsarbetet för Gubbängens centrum. En öppen konstverkstad på Gubbängstorget har välkomnat boende två gånger i veckan för att skapa konsten tillsammans med konstnärerna.

Resultatet är sex mosaikrutor med temat Dåtid-Nutid-Framtid placerade på en fasad som tidigare varit utsatt för mycket klotter. Jonas Schneider, Vd Familjebostäder håller ceremonin tillsammans med Helen Rydberg, Remakebolaget.

När: Fredag den 12 juni, kl.13.00

Var: Gubbängstorget 114

Det kommer att finnas möjlighet att ställa frågor på plats till Familjebostäder, Remakebolaget och gubbängsbor som deltagit i skapandet.

Varmt välkomna!

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.Information om projektet

Arbetet under konstuktion tidigare i veckan.
Motiv 3. Tunnelbanan byggs ut och en ny station Gubbängen invigs: ”Stockholms tunnelbana invigdes den 1 oktober 1950 i och med att sträckan Slussen till Hökarängen öppnades för trafik (TUB 1). Tunnelbanesystemet har sedan förlängts 29 gånger”.
Montering av mosaikverken.