Inbjudan: Digitalisering i välfärden - Inera i Almedalen 2019

Inera är värd för en spännande heldag om digitalisering i Almedalen. Vi ägnar dagen åt en rad panelsamtal och diskussioner om offentlig verksamhet i förändring med digitalisering som drivkraft.

Vi har många spännande och kunniga föreläsare och paneldeltagare på plats som delar med sig av sin kunskap och sin motivation.

Några av de medverkande under dagen är:

Heide Stensmyren, ordförande, Sveriges läkarförbund, Anders Ygeman, energi- och digitaliseringsminister, Anna Nergårdh, regeringens särskilda utredare, Göran Stiernstedt, läkare och utredare samt Göran Lindsjö, AI-expert med flera.

Dag: 2 juli

Plats: Södra Kyrkogatan 11, Häggska huset, Stora torget Visby

Tid: 08:30 – 17:30

08:30 – 09:00 Vem tar ansvar för digitalisering i svensk välfärd?

09:45 - 10:15 Digitalisering på den politiska agendan

11:00 - 11:30 Digital närhet - när vården kommer närmare

12:15 - 12:45 Regeringens ambitioner kring digitalisering av välfärden

13:30 - 14:00 Förändringsledning för digital transformation i kommunerna

14:45 - 15:15 Hur svårt ska det vara att skapa en sammanhängande vårdprocess för patienten?

16:00 - 16:30 Första linjens digitala vård – möjligheter och utmaningar

17:00 - 17:30 Framtidens vårdinformationsmiljöer är här

Inera har kunniga företrädare i frågor som rör digitalisering i välfärden och e-hälsa, om ni är intresserade av intervjuer.

Kontakt:

Yoav Bartal, pressansvarig