Interflora är stolt sponsor till Cancerfonden & Rosa bandet

Som stolt sponsor till Rosa Bandet kommer Interflora under oktober månad att bli blomstrande rosa. Rosa buketter kommer att säljas på interflora.se, där 30 kr per bukett kommer gå oavkortat till kampen att besegra cancer.

– Vi är mycket stolta över att få vara med och bidra till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Det känns som ett väldigt naturligt samarbete då vår produkt är med i livets alla tillfällen och skänker omtanke, kärlek och pepp, säger Nina Lindvall, vd på Interflora.

Interflora kommer även att sälja årets Rosa Band som tillval till alla Blommogram från den 27 september till den 3 november.

Om Cancerfonden och Rosa Bandet:

Årets Rosa Bandet-kampanj har temat ”Tillsammans mot cancer” och kampanjens syfte är att samla in pengar till forskningen, sprida kunskap om sjukdomen och påverka beslutsfattare i viktiga frågor. Målet är att färre ska drabbas och att fler ska överleva cancer.